آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

پنتاگون از تمرکز فعالیت روسیه در شرق اوکراین خبر داد

خبرگزاری دید: یک مقام ارشد وزارت دفاع امریکا(پنتاگون) گفته است که فعالیت روسیه به جای کی‌یف پایتخت اوکراین در شرق این کشور و منطقه دونباس متمرکز شده است.

پنتاگون

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده است که مرحله اول «عملیات ویژه» این کشور در اوکراین تکمیل شده است و روی آزادسازی دونباس تمرکز می‌کند.
این مقام ارشد وزارت دفاع امریکا از جانب دیگر گفته است: «آن‌ها(روس‌ها) اولویت‌ها و تلاش‌های خود را در شرق اوکراین قرار داده‌اند».
با این وجود، مقام ارشد دفاعی امریکا گفته‌اند که حملات هوایی در کی‌یف ادامه دارد، اما فعالیت‌های نیروهای زمینی تغییر کرده است.
او گفته است: «به نظر می‌رسد که روس‌ها، حداقل در حال حاضر، یک حمله زمینی به کی‌یف را دنبال نمی‌کنند. آن‌ها در حال حفاری هستند. آن‌ها در حال ایجاد مواضع دفاعی هستند. آن‌ها هیچ نشانه‌ای از تمایل به حرکت به سمت کی‌یف از زمین نشان نمی‌دهند».
همین مقام امریکایی گزارش‌ها درباره انهدام یک کشتی نیروی دریایی روسیه را به دست ارتش اوکراین تأیید کرده است.
از حمله روسیه به اوکراین حدود یک ماه می‌گذرد. روسیه اقدام خود را به اوکراین «عملیات ویژه» نامیده تا به قول ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نازی‌زدایی کند.
رسانه‌هایی غربی اما اعلام تازه وزارت روسیه را به چرخش در موضع این کشور و نیز کاهش بلندپروازی‌هایش در اوکراین تعبیر کرده‌اند. به باور تحلیل‌گران این رسانه‌ها، مقاومت در اوکراین روسیه را وادار کرده است تا از جاه‌طبی در اوکراین دست بردارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا