آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

پنتاگون با شاهدان حمله انتحاری میدان‌هوایی کابل مصاحبه می‌کند

خبرگزاری دید: وزارت دفاع مصاحبه‌های جدیدی با سربازان ایالات متحده انجام خواهد داد که شاهد انفجار در میدان هوایی کابل بوده‌اند.

جنرال مایکل اریک کوریلا رییس فرماندهی مرکزی ایالات متحده به طور رسمی به فرمانده مرکزی ارتش ایالات متحده (ARCENT) جنرال پت فرانک دستور داده تا شهادت عمومی سربازانی را که در ماه‌های اخیر به طور علنی در مورد تراژدی میدان‌هوایی کابل صحبت کرده اند، بررسی کند.

مایکل لاهورن سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده روز گذشته تأیید کرد که فرانک مصاحبه‌های جدیدی را در رابطه با بمب‌گذاری ۲۶ اگست ۲۰۲۱ انجام خواهد داد.

پت فرانک تحقیقات خود را در مورد حمله انتحاری که منجر به کشته شدن ۱۳ سرباز امریکایی، مجروح شدن ده‌ها تن دیگر و کشته شدن تقریباً ۱۷۰ غیرنظامی افغانستانی در نوامبر ۲۰۲۱ شد، تکمیل کرد.

فرانک همچنین اعضای دیگری را که در این حمله زخمی شده بودند را شناسایی کرده که برای تحقیقات اولیه مصاحبه نشده بودند.

لاهورن توضیح داده است: در نتیجه بررسی، جنرال کوریلا رسماً به جنرال فرانک دستور داد تا در صورت لزوم با اعضای خدمات و سایر پرسونل مصاحبه کند. هدف از این مصاحبه‌ها اطمینان از انجام وظایف است. اهتمام به اطلاعات جدیدی که به دست آمده است، اینکه صداهای مربوطه به طور کامل شنیده می‌شود، و اینکه ما آن حساب‌ها را در نظر بگیریم و آن‌ها را به طور جدی و کامل بررسی کنیم تا حقایق روشن شود.

این مصاحبه‌ها به دنبال تعیین این است که آیا کسانی که قبلاً به دلیل تخلیه فوری صحی مصاحبه نشده‌اند، اطلاعات جدیدی دارند که قبلاً در نظر گرفته نشده‌ است یا خیر، و اینکه آیا چنین اطلاعات جدیدی، در صورت وجود، بر نتایج تحقیقات تأثیر می‌گذارد یا خیر.

تایلر وارگاس اندروز زمانی که در ماه مارچ در مقابل کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حاضر شد، به قانونگذاران گفت که معتقد است مظنونی را شناسایی کرده بوده که با توصیفات اطلاعاتی آن‌ها از حمله انتحاری احتمالی مطابقت دارد، اما افسر فرمانده به او اجازه نداده تا مظنون را متوقف کند.

گفتنی است که حمله انتحاری میدان‌هوایی کابل دو سال پس از خروج به موضوع حساس میان مقامات امریکا و خانواده‌هایی که عزیزان شان را از دست داده‌اند، تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا