آخرین اخبارافغانستان

پنتاگون: حمله پهپادی کابل که ۱۰ فرد ملکی را کشت، قانونی را نقض نکرده است

پنتاگون: حمله پهپادی کابل که ۱۰ فرد ملکی را کشت، قانونی را نقض نکرده استخبرگزاری دید: وزارت دفاع امریکا می‌گوید که حمله پهپادی این کشور در کابل که منجر به کشته‌شدن ۱۰ غیرنظامی به شمول کودکان شد، هیچ قانونی را نقض نکرده است.


وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) در تازه‌ترین بررسی‌اش که روز گذشته منتشر شد به این نتیجه رسیده است که حمله مذکور ناشی از «سوءمدیریت» یا «سهل‌انگاری» نبوده و هیچ اقدام انضباطی در پی نخواهد داشت.
پهپاد امریکایی به تاریخ ۲۹ اگست موتر حامل «زمری احمدی» کارمند یک موسسه خیریه امریکایی را که گمان می‌رفت مروبط گروه داعش است، هدف قرار داد؛ حمله‌ای که در آن ۱۰ فرد ملکی به شمول ۷ کودک جان باختند.
جنرال سامی دی سید سرمفتش قوای هوای ایالات متحده که این تحقیقات را رهبری می‎کرد در این گزارش گفته است: تحقیقات هیچ نقضی از قانون، از جمله قانون جنگی را پیدا نکرد. اشتباهات اجرایی همراه با خطا در تایید و اختلالات ارتباطی منجر به تلفات اسفبار غیرنظامیان شد.
وی افزوده است که این یک عمل جرمی و یا سهل‌انگاری نبوده بلکه افرادی که مستقیماً در این حمله دخیل بودند، واقعاً معتقد بودند که «یک حمله قریب‌الوقوع را هدف قرار می‌دهند».
گفتنی است که مقامات نظامی امریکا در ابتدا از حمله ۲۹ اگست در کابل پشتیبانی کرده و گفتند که در آن اعضای گروه داعش هدف قرار گرفتند، اما سپس آن را اشتباه «غم‌انگیز» و «ناگوار» خوانده و پذیرفتند که در آن تندروان داعش نه، بلکه ۱۰ غیر نظامی افغانستان، به شمول ۷۷ کودک کشته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا