آخرین اخباراسلایدشوجهان

پنتاگون در مورد مرگ رهبر داعش اظهار بی‌اطلاعی کرد


وزارت دفاع امریکا در مورد احتمال کشته‌شدن سرکرده داعش در حمله هوایی روسیه، اعلام کرد که دارای اطلاعات کافی در این زمینه نیست.
به نقل از آناتولی، آدریان رانکین گلوی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا(پنتاگون) در ارتباط با احتمال کشته‌شدن ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، گفت: این گزارش را دیدیم، اما هنوز از اطلاع کافی برای تایید این خبر برخوردار نیستیم.
از سوی دیگر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، دیروز طی سخنانی در یک نشست خبری، در ارزیابی خبرهای منتشر شده درباره کشته‌شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در ۲۸ ماه می در نتیجه حمله هوایی این کشور به حومه جنوبی شهر رقه سوریه، تصریح کرد: صد در صد اطمینان نداریم که ابوبکر البغدادی طی حمله مذکور کشته شده باشد.
این اظهارات لاوروف در حالی است که وزارت دفاع روسیه پیش‌تر طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که احتمال دارد ابوبکر البغدادی در حمله جنگنده‌های این کشور به رقه سوریه در ۲۸ می کشته شده باشد.
براساس بیانیه وزارت دفاع روسیه٬ جنگنده‌های این کشور در این تاریخ، یک ساختمان متعلق به سرکرده‌گان گروه تروریستی داعش را در نزدیکی رقه هدف قرار دادند که در نتیجه آن نزدیک به ۳۳۰ عضو داعش از جمله ۳۰ فرمانده خودخوانده این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند.
وزارت دفاع روسیه در این بیانیه تصریح کرده بود که در حال حاضر از کانال‌های مختلف در حال تایید صحت خبر کشته‌شدن البغدادی طی حمله مذکور است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا