آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

پنتاگون: پس از خروج، امنیت میدان‌هوایی کابل اولویت است

وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) می‌گوید که بعد از انتقال صلاحیت‌ها و مسئولیت در افغانستان، تأمین میدان‌هوایی کابل اولویت نخست واشنگتن در این کشور خواهد بود.


به گزارش خبرگزاری دید، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع امریکا به تازگی در بیانیه‌ای گفته است که پس از خروج کامل نظامیان امریکایی از افغانستان و انتقال مسئولیت‌ها، تأمین میدان‌هوایی کابل اولویت نخست است و گفت‌وگوها بین واشنگتن و انقره در این رابطه جریان دارد.
جان کربی: در رابطه به میدان‌هوایی … ما قبلاً تعدادی (نیرو) داشتیم و مدتی است که شماری از نیروها را برای امنیت میدان‌هوایی اختصاص داده‌ایم.
به گفته سخنگوی وزارت دفاع امریکا، در طول روند خروج نیروهای امریکایی که قرار است تا اخیر ماه اگست تکمیل شود، امریکا اطمینان حاصل می‌کند که میدان‌هوایی کابل مصئون است.
کربی افزود: ما در میدان‌هوایی توانایی‌های لازم را برای کمک به امنیت خواهیم داشت.
وی در ادامه بیان داشته است که پس از خروج کامل امریکا از افغانستان، ترکیه تأمین امنیت میدان‌هوایی کابل را به دوش خواهد گرفت و گفت‌وگوها در این رابطه با انقره جریان دارد.
در رابطه به حضور دیپلماتیک امریکا در افغانستان، سخنگوی پنتاگون گفت: رییس جمهور کاملاً واضح ساخت که ما حضور دیپلماتیک خود را در کابل حفظ می‌کنیم. ما می‌دانیم که برای این کار، امنیت کافی در میدان‌هوایی لازم است.
گفتنی است که جنرال فرنک مک‌کنزی رییس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده روز گذشته طی مراسمی مسئولیت نظارت از منافع امریکا را در افغانستان بر عهده گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا