آخرین اخبارجهانسیاست

پنتاگون: چین از نحوه خروج ما از افغانستان استفاده تبلیغاتی کرده است

خبرگزاری دید: وزارت دفاع امریکا گفته است که چین با استفاده از نحوه خروج دولت امریکا از افغانستان نشان داده است که ایالات متحده شریک غیرقابل اعتماد و قدرت رو به افول است.


وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) روز گذشته در گزارشی پیرامون تحولات امنیت ملی این کشور اعلان کرده است نحوه خروج امریکا از افغانستان باعث شده چین از آن سود ببرد.
در گزارش آمده است: مقامات [جمهوری خلق چین] و رسانه‌های دولتی نیز بارها خروج ایالات متحده از افغانستان را محکوم کردند و خروج را به عنوان مدرکی ذکر کردند که نشان می‌دهد ایالات متحده شریک غیرقابل اعتماد و قدرت رو به افول است.
در این گزارش همچنین آمده است که چین خروج از افغانستان را به عنوان دلیلی برای تضعیف روابط ایالات متحده با متحدانش در منطقه هند و اقیانوس آرام مانند استرالیا و جاپان هدف قرار داده است.
گزارش می‌گوید که در سال ۲۰۲۱، جمهوری خلق چین از ابزارهای دیپلماتیک متعدد برای از بین بردن نفوذ ایالات متحده استفاده کرده است، مانند برجسته کردن خروج ایالات متحده از افغانستان و انتقاد از مشارکت امنیتی تحت حمایت ایالات متحده.
گفتنی است که در بحبوحه خروج فاجعه‌آمیز امریکا از افغانستان، شماری از شهروندان افغان از آسمان به زمین سقوط کردند، حدود ۲۰۰ افغان و ۱۳ سرباز امریکایی در نتیجه حمله تروریستی در میدان هوایی کابل جان باختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا