آخرین اخبارجهانسیاست

پوتین در باره افغانستان به بایدن پیشنهاد هماهنگی داده بود

خبرگزاری دید: یک روزنامه روسی گفته است که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در جریان نشست جنوا به جو بایدن در باره افغانستان پیشنهاد کرده بود که اقدامات دو کشور هماهنگ شود.


این مطلب را روزنامه «کومرسانت» روسیه منتشر و تاکید کرده که پوتین در نشست جنوا چنین پیشنهادی را به همتای امریکایی‌اش را داده است.
ولادیمیر پوتین رییس‌ جمهور روسیه پیشنهاد داده از پایگاه‌های نظامی روسیه در تاجیکستان و قرقیزستان برای کنترول وضعیت افغانستان و با هدف تبادل اطلاعاتی که از طریق پهپادهای موجود در پایگاه‌های روسیه جمع‌آوری می‌شوند، استفاده شود.
یک منبع مطلع به این روزنامه گفته: امریکایی‌ها تا حالا به این پیشنهاد روسیه پاسخی نداده‌اند هرچند واشنگتن حتما این پیشنهاد را خواهد پذیرفت البته اگر که به دنبال انجام ماموریت دیگری نباشد.
این روزنامه اشاره کرده که زلمی‌ خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان از اظهار نظر در این باره امتناع کرده است.
تاکنون اما این موضوع از سوی کرملین و کاخ سفید به گونه رسمی رد یا تایید نشده، هرچند جو بایدن رییس جمهور امریکا در نشست خبری پس از دیدار با پوتین در جنوا اشاره‌ای به همکاری با روسیه در خصوص افغانستان کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا