آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

پوتین: وضعیت افغانستان متاسفانه همچنان متشنج است

خبرگزاری دید: رییس جمهور روسیه در نشست سازمان همکاری شانگهای گفته که افغانستان همچنان در محراق توجه این سازمان باشد و به همه نوع تهدیدها پاسخ دهد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در نشست مجازی سران سازمان همکاری شانگهای که به میزبانی هند دایر شد، گفته است: وضعیت در افغانستان همچنان متشنج و کانون توجه سازمان همکاری شانگهای است.

پوتین گفته است: به طور سنتی، وضعیت در افغانستان کانون توجه سازمان همکاری شانگهای است…وضعیتی که متأسفانه همچنان متشنج است.

به گفته رییس جمهور روسیه، مبارزه با تروریزم، مقابله با افراط‌گرایی و رادیکالیزم مذهبی، سرکوب قاچاق مواد مخدر و سایر انواع قاچاق و مبارزه با تشکیلات راهزنان باید در اولویت سازمان همکاری شانگهای باقی بماند.

پوتین افزوده است: مایلم پیشنهاد روسیه برای تبدیل کردن سازمان منطقه‌ای ضد تروریستی سازمان همکاری شانگهای به یک مرکز چند منظوره را یادآوری کنم که به طیف وسیعی از تهدیدات امنیتی پاسخ دهد.

وی بیان داشت که تروریزم به تهدید جدی برای امنیت منطقه و جهان تبدیل شده و این سازمان باید تلاش‌های خود را برای مبارزه با تروریزم و افراط‌گرایی تقویت کند.

وی همچنین از این سازمان خواست ثبات را به افغانستان بازگرداند و از تبدیل شدن آن به پناهگاه امن تروریست‌ها جلوگیری کند.

گفتنی است که اجلاس سران سازمان شانگهای روز گذشته به طور مجازی با حضور سران روسیه، ایران، چین، پاکستان و کشورهای آسیای مرکزی دایر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا