آخرین اخبارجهانمنطقه

پوتین و ترامپ برای شکست داعش توافق کردند


ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ رییس‎جمهورهای روسیه و امریکا بر سر نابودی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) توافق کرده‎اند.
پوتین و ترامپ که در حاشیه نشست همکاری‌های آسیا-پاسیفیک، در ویتنام، با همدیگر دیدار داشتند بر سر این موضوع به توافق رسیده‌اند.
به نقل از بی بی سی، دونالد ترامپ پس از این دیدار گفته است:«ولادیمیر پوتین اتهام‌های مداخله در انتخابات آمریکا را بسیار توهین‌آمیز یافته و رنجیده و این برای کشور ما خوب نیست.»
در زمان روی کار آمدن ترامپ که از پوتین ستایش می‎کرد، تصور بر این بود که که پس از آمدن دولت جدید در کاخ سفید، روابط امریکا و روسیه نزدیک‎تر می‎شود. اما تنش میان دو کشور تاکنون ادامه دارد.
کرملین پس از دیدار آقایان ترامپ و پوتین در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که سران دو کشور هم‎عقیده هستند که بحران سوریه «راه حل نظامی ندارد.»
بر اساس اطلاعیه کرملین، پوتین و ترامپ بر ادامه جنگ علیه داعش تاکید کرده و توافق کردند که تماس میان ارتش دو کشور را حفظ کنند تامانع از بروز حوادث احتمالی میان جوانب ضد داعش شود.
این ملاقات و توافق دو رییس‎جمهور، بحث مداخله احتمالی روسیه را در انتخابات امریکا در رسانه‎های غربی داغ‎تر کرده است. اما آقای ترامپ می‎گوید: «می‌توانید هر چند بار که دلتان می‌خواهد بپرسید، او گفت که مطلقا در انتخابات ما مداخله نکرده است.»
در همین حال، ولادیمیر پوتین نیز اتهام دخالت روسیه را در انتخابات امریکا «ادعاهای پوچ» و «خیالات» خوانده و گفهت است: هرچه در باره مداخله روسیه در انتخابات امریکا گفته می‎شود، محصول کشمکش‎ها در سیاست داخلی امریکا است.
پوتین و ترامپ در حالی با هم دیدار کرده و اتهام مداخله احتمالی روسیه را در انتخابات سال گذشته امریکا به نفع ترامپ رد کرده‎اند که رابرت مولر چند چهره نزدیک به ترامپ را در رابطه به این موضوع به دادستانی معرفی کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا