آخرین اخبارجهانسیاست

پوتین چگونه خود را از کرونا حفظ می‌کند؟


اگر قصد دارید با رییس جمهور پوتین ملاقات داشته باشید، ابتدا باید از یک تونل ضد عفونی کننده بگذرید تا رییس جمهور روسیه به ویروس کووید-۱۹ مبتلا نشود.


به نقل از یورونیوز، ولادیمیر پوتین از زمان شیوع ویروس کرونا در کشورش، در قرنطینه‌ای خودخواسته در اقامتگاه نوو-‌اوگاریو در خارج از مسکو به سر می‌برد. دیدارهای او عمدتا به شکل ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود و در این مدت، تنها یک بار بدون ماسک دیده شده که آن نیز روز ۱۲ ژوئن در زمان شرکت آقای پوتین در مراسم روز ملی روسیه بوده است.
افرادی که موظف به دیدار آقای پوتین هستند، باید شروع به قدم زدن در داخل این اتاقک تونلی شکل کنند. در این زمان مواد ضدعفونی از بالای سر و دو طرف آنها شروع به انتشار می‌کنند و از سر تا پای آنها را در بر می‌گیرد.
این دستگاه مجهز به فناوری تشخیص چهره نیز هست و درجه حرارت بدن افراد را نیز اندازه می‌گیرد. یکی از خبرنگاران کرملین، تصویری از این تونل را در توییتر منتشر کرده است.
این دستگاه در منطقه پنزا در شرق مسکو ساخته شده است. گفته می‌شود با آغاز زمزمه‌های شیوع کرونا، کارکنان دفتر ریاست جمهوری روسیه با کارخانۀ سازنده این دستگاه در پنزا که در زمینه ساخت تجهیزات ضدعفونی کننده برای مصارف صنعتی تخصص دارد تماس گرفته و از آنها خواسته‌اند تا دستگاه قابل اطمینانی را برای حفظ سلامت رییس جمهور تهیه کنند.
علاوه بر نصب چنین دستگاه‌هایی، برای حفظ سلامت پوتین و اطرافیان او، بطور منظم از تمام اطرافیان رییس جمهور روسیه از جمله کارکنان دفتر کار و اقامتگاه، تست کرونا گرفته می‌شود.
بنا بر اعلام سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه، همه دیدار کنندگان با آقای پوتین نیز موظف هستند قبل از ملاقات او تست کرونا بدهند.
با وجود اتخاذ تمام این تدابیر، برخی از اطرافیان پوتین از جمله دیمیتری پسکوف، سخنگوی او به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این افراد بطور کامل از تماس با آقای پوتین منع شده‌اند.
تدابیر سختگیرانه‌ای که برای حفظ سلامت رییس جمهوری روسیه اتخاذ شده، خشم شهروندان این کشور را در پی داشته است. بویژه آن که کرملین اعلام کرده است شرایط برای برگزاری رای گیری تغییر قانون اساسی این کشور در تاریخ ۱ جولای فراهم است؛ انتخاباتی که به پوتین اجازه خواهد داد تا برای دورۀ دیگری رییس جمهور روسیه باقی بماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا