آخرین اخبارآسیای میانهجهانخبر های مهمسیاست

پوتین: گروه‌های تروریستی در افغانستان سعی دارند وارد آسیای میانه شوند

خبرگزاری دید: رییس جمهور روسیه گفته است که داعش، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی متمرکز در افغانستان تلاش دارند در آسیای میانه نفوذ کنند.


به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز گذشته در ۵۱ امین نشست شورای امنیت کشورهای مشترک‌المنافع گفته است که گروه‌های تروریستی تلاش دارند در آسیای میانه نفوذ کنند و آن‌ها باید اقداماتی را روی دست گیرند.
پوتین گفته است: گروه تروریستی داعش و سایر سازمان‌های تروریستی به تلاش برای نفوذ به کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) ادامه می‌دهند.
وی افزوده است: وقتی در مورد تهدیدات پیش روی کشورهای مشترک‌المنافع صحبت می‌کنم، می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که تهدید داعش، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی در حال کاهش نیست.
رییس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که تمرکز گروه‌های شبه‌نظامی در افغانستان، به‌ویژه در مرز با کشورهای آسیای میانه، به طور حتم خطر بالقوه تهاجم به منطقه را ایجاد می‌کند.
به گفته پوتین، واضح است که به طور کلی نه کشورهای مشترک‌المنافع و نه اعضای آن به طور خاص هرگز با چنین تهدیدات جامعی مواجه نشده‌اند.
وی تاکید کرده که هدف مشترک ما محافظت از مردم در برابر آن‌ها، تقویت ثبات و صلح در فضای کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و ادامه توسعه فرآیندهای یکپارچه‌سازی متقابل است.
رییس جمهور روسیه معتقد است که برای دستیابی به این اهداف، بسیج همه نیروها و ابزارها مهم است.
پیش از این تاجیکستان نیز نسبت به حضور گروه‌های تروریستی در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.
با این حال مقامات امارت اسلامی همواره تاکید کرده‌اند که گروه داعش سرکوب شده و از خاک افغانستان علیه هیچ کشور تهدیدی متوجه نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا