آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

به منظور تامین امنیت

پوسته مستحکم امنیتی در چمتال ایجاد شد


فرمانده پولیس بلخ می‌گوید: بعد از عملیات «البرز ۱۱» و تصرف ولسوالی چمتال یک پوسته استراتژیک و مستحکم در منطقه «بارگاه افغانیه» این ولسوالی ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، سید کمال سادات، فرمانده پولیس بلخ، صبح امروز در یک نشست خبری، موفقیت‌های زودهنگام عملیات البرز ۱۱ در ولسوالی چمتال به رهبری عطا محمد نور، والی بلخ را نتیجه همکاری و همدلی مسئولان و نمایندگان مردم بلخ دانست.
وی گفت: با این‌که حدود ۴۰۰ هراس‌افکن از ولایت بلخ و ولایات همجوار در جنگ شرکت داشتند، ولی اقدامات سریع و قاطع سبب شد تا در مدت دو روز شکست بخورند.
آقای سادات افزود: تازه‌ترین ارقام از تلفات هراس‌افکنان نشان می‌دهد که بیش از ۱۰۰ هراس‌افکن کشته و زخمی شده‌اند و احتمال بیش‌تر شدن این ارقام نیز دور از انتظار نیست.
فرمانده پولیس بلخ همچنان گفت: بعد از تصفیه چمتال با هماهنگی سایر نهادهای امنیتی، در ساحه استراتژیک «بارگاه افغانیه» یک پوسته مستحکم که توسط ۲۰۰ نیروی نظامی حمایت می‌شود، ایجاد شده‌است.
وی در ادامه اظهار داشت که این پوسته امنیتی علاوه از دفع تهدیدات هراس‌افکنان، بالای ولسوالی‌های چمتال و چاربولک، مسیر تردد آنان به ولایت جوزجان و کوه البرز را نیز قطع خواهد ساخت.
گفتنی است دو روز قبل، در نتیجه عملیات البرز ۱۱ تمامی مناطق ولسوالی چمتال ولایت بلخ از وجود هراس‌افکنان پاک‌سازی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا