آخرین اخباراجتماعافغانستان

حکومت:

پوشیدن ماسک اجباری می‌شود/ تا سه ماه آینده مکاتب باز نمی‌شود

معاونیت دوم ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در یک جلسه اختصاصی به ریاست سرور دانش طرح تنظیم کسب و کار در مرحله فلاکت ناشی از اوج کرونا از فردا در کشور تطبیق می‌شود.

معاونیت دوم ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در یک جلسه اختصاصی به ریاست سرور دانش طرح تنظیم کسب و کار در مرحله فلاکت ناشی از اوج کرونا از فردا در کشور تطبیق می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، این طرح که به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا و نیز تنظیم کسب و کار عمومی، از طرف کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تأیید و به تصویب کابینه رسیده است در مرحله اول برای سه ماه به اجرا گذاشته می‌شود.
معاونیت دوم گفته است که مطابق این طرح، پوشیدن ماسک در اماکن عمومی، رعایت دو متری فاصله از همدیگر، جلوگیری از تجمعات بیش از ده نفر، جلوگیری از خارج شدن افراد مسن از خانه، ضد عفونی کردن محیط های کاری و فراهم ساختن وسایل بهداشتی از طرف ادارات و نهادهای خدماتی و تولیدی برای کارمندان و کارگران، همچنین رعایت نمودن شیفت های کاری در ادارات دولتی، الزامی است.


در اعلامیه آمده است که وزارت صحت عامه موظف است این طرح را با همکاری نهادهای ذی‌ربط در تمام کشور تطبیق نماید. تطبیق و نظارت از این طرح را کمیته عالی نظارت برعهده دارد که متشکل از رهبری وزارت صحت عامه، وزارت امور داخله، وزارت کار و امور اجتماعی، اداره مستقل ارگان‌های محلی، سکتور خصوصی و رهبری ولایت کابل است.
در ولایات نیز کمیته اضطراری ولایتی مبارزه با کرونا تطبیق این طرح را برعهده دارد.
خبرنامه افزوده است که سرور دانش معاون دوم رییس جمهور در جلسه امروز تأکید کرد که برای تطبیق هرچه بهتر این طرح، همکاری تمام نهادهای دولتی، سکتور خصوصی و شهروندان کشور نسبت به گذشته بیشتر ضرورت است.
معاون رییس جمهور از همکاری مردم در بخش قرنطین در ماه‌های گذشته سپاسگزاری کرد و همکاری آنان را برای گذر از این مرحله دشوار، امر حیاتی خواند.
وی تأکید کرد که همان طور که همگان متوجه خطر و تهدید این بیماری مهلک شده‌اند، همه شهروندان باید در این امر مشارکت کنند تا به صورت همه جانبه علیه شیوع این بیماری مبارزه صورت گیرد.
بر اساس این طرح، مدارس دینی، مکاتب و مراکز تحصیلی دولتی و خصوصی تا سه ماه آینده به صورت حضوری فعال نخواهد شد و می‌توانند فعالیت خود را به صورت آنلاین و غیرحضوری ادامه دهند. اگر قبل از سه ماه وضعیت بهبود یابد، کابینه در مورد بازگشایی مراکز آموزشی تصمیم خواهد گرفت.
همچنین بر اساس این طرح، هوتل‌های عروسی، سالون‌های ورزشی، پارک‌های تفریحی تا سه ماه آینده بسته می‌مانند و برگزاری مراسم فاتحه و سایر مراسم‌ها و گردهمایی‌های فرهنگی و اجتماعی ممنوع است. در این طرح آمده است که رستورانت‌ها و کافه‌ها تنها اجازه دارند که برای انتقال غذا به مشتریان فعالیت کنند.
مطابق این طرح، تردد ملی بس و مینی بس‌ها همچنان متوقف و فعالیت وسایط نقلیه‌ای که راکبین آن بیش از چهار نفر باشد، ممنوع است.
مطابق این طرح، تمام شرکت‌ها و نهادهای تولیدی و خدماتی سکتور خصوصی می‌توانند فعالیت‌های خویش را با اتخاذ تدابیر احتیاطی و مراقبت‌های صحی که جزئیات آن در طرح آمده است، آغاز نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا