آخرین اخباراجتماعافغانستان

پولیس بلخ یک دستگاه تولید «تابلیت K» را ضبط کرد

وزارت امور داخله با نشر خبرنامه‌ای از کشف و ضبط یک دستگاه تولید « تابلیت K» در بلخ خبر داده است.

وزارت امور داخله با نشر خبرنامه‌ای از کشف و ضبط یک دستگاه تولید « تابلیت K» در بلخ خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در خبرنامه این وزارت آمده است:«مدیریت مبارزه با مواد مخدر قوماندانی امنیه ولایت بلخ یک دستگاه تولید تابلیت نشئه‌آور «K» را از یک خانه در شهر مزار شریف کشف و ضبط کرده است.»
با این حال، نصرت رحیمی سخنگوی وزارت امور داخله به رسانه‏ها گفته، این دستگاه روز گذشته (چهارشنبه) طی عملیاتی به دست پولیس ولایت بلخ افتاده است. آقای رحیمی هم‌چنان گفت، در این قضیه یک مرد جوان به اتهام مالکیت این دستگاه بازداشت شده و یک مقدار مواد ترکیبی این تابلیت نیز به دست پولیس افتاده است.
باید گفت بر اساس گزارش‌ها تابلیت K برای نخستین بار در سال ۱۳۸۷ در هلمند به دست نیروهای امنیتی افتاده بود. اکنون پس از ۱۱ سال، استفاده این تابلیت نشئه‌آور در میان جوانان به ویژه در شهرها افزایش یافته است. این تابلیت نشئه‌آور که به سلامت جسمی و روانی استفاده‌کنند‌گان خطرآفرین عنوان شده است، در بین جوانان به نام‌های مختلف از جمله «ریدبال»، «شیرچاپ»، «ارث»، «دندان»، «پنج ستاره»، «یک و دو»، «سیلور»، «دانس» و دیگر نام‌های مستعار یاد می‌شود.
هرچند خرید، فروش و استفاده این تابلیت از سوی وزارت امور داخله ممنوع اعلام شده، اما استفاده کنند‌گان به سادگی می‌تواند این نوع مواد مخدر را از محل‌های مخصوص به دست بیاورند. با این حال، تجارت پرسُود این نوع تابلیت نشه‌آور سبب شده است که دستگاه‌های تولیدی در داخل کشور نیز آغاز به فعالیت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا