آخرین اخباراجتماعافغانستان

پولیس کابل فردی را در پیوند به حمله خونین شنبه بازداشت کرد

پولیس کابل اعلام کرده است که فرد راهنمای امبولانس بمب‌گذاری شده در مقابل ساختمان سابق وزارت داخله در چهارراهی صدارت، روز گذشته در ساحه‌ حوزه سوم کابل بازداشت شد.
به گزارش خبرگزای دید، در خبرنامه‌ا‌ی که از سوی پولیس کابل نشر شده، آمده است که یک عراده واسطه نوع امبولانس قبل از داخل‌شدن امبولانس مملو از مواد منفجره از دروازه بازرسی اولی داخل ساحه‌‌ ساختمان سابق وزارت داخله و شفاخانه جمهوریت شده بود و آمبولانس اولی، آمبولانس بمب‌گذاری شده را راهنمایی کرده بود.
پولیس کابل می‌گوید که فرد بازداشت شده همراه با امبولانس‌ برای تحقیقات بیشتر به ریاست امنیت ملی سپرده شده است.
در همین حال، ویس احمد برمک وزیر امور داخله در نشست خبری در مورد چگونگی حمله‌ مرگبار در چهارراهی صدارت گفت: «تحقیقات ابتدایی نشان می‌دهد، دو موتری که به نوع امبولانس رنگ شده بود، نزدیک قراول اول ساحه گارنیزیون وزارت داخله سابق یا شفاخانه جمهوریت می‌شود.»
بر بنیاد توضیحات پولیس، موتر اولی توقف داده می‌شود. پولیس موتر را چک می‌کند. تصاویر نشان می‌دهد موتر اولی اصرار می‌کند که موتر دومی همراه‌شان است و کدام مریض را انتقال می‌دهد. پولیس دروازه را باز می‌کند و موترها داخل می‌شود. موترها می‌رود به پارکینگ شفاخانه جمهوریت. موتر اولی که موتر دومی را اسکورت کرده بود، از ساحه بیرون می‌شود. موتر دومی یا موتر بمب‌گذاری شده در پارکینگ باقی می‌ماند. بعد از ۲۰ دقیقه موتر از پارکنگ شفاخانه بیرون می‌شود و به سمت چپ پایگاه اولی دور می‌خورد. به پایگاه دومی نزدیک می‌شود. موتر می‌خواهد از سمت دیگر وارد گارنیزیون شود. موتر از سوی پولیس متوقف می‌شود و همین لحظه انفجار رخ می‌دهد.»
گفتنی است که حمله در چهارراهی صدارت که گروه طالبان مسئولیت آن را به‌عهده گرفت، براساس آخرین آمار وزارت صحت عامه، ۱۰۵ کشته و ۱۹۵ زخمی برجا گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا