آخرین اخبارامنیت و حوادثجهان

پولیس کانادا به دنبال انگیزه مرگبارترین تیراندازی تاریخ این کشور است

پولیس کانادا که در حیرت و شوک مرگبارترین تیراندازی در تاریخ این کشور فرورفته است، طبق گزارش‌ها به دنبال یافتن انگیزه این کشتارها است. همچنان آمارهای تازه حاکی است که شمار قربانیان این تیراندازی ۲۳ نفر است.


به نقل از یورونیوز، تیرانداز یک دندانپزشک ۵۱ ساله به نام گابریل ورتمن است که از ساعات پایانی روز شنبه تا بعد از ظهر یکشنبه دست به کشتار زد. پولیس کانادا یکشنبه بعد از ظهر اعلام کرد که قاتل سفیدپوست را در یک ایستگاه خدمات عمومی از پا در آورده‌ است.
پولیس همچنان به دنبال یافتن پاسخ‌های این جنایت هولناک است. از آنجایی که قاتل با یونیفورم و موتر پولیس دست به این جنایت زده، پرسش‌ها در باره چرایی و چگونگی این حمله را بیشتر کرده است.
پولیس کانادا اعلام کرده در حال تحقیق بر روی ۱۶ صحنه جنایتی است که بخشی از مهم‌ترین مکان‌های رخ دادن این قتل‌ها بوده‌اند. پولیس همچنین تایید کرده زخمی‌هایی نیز در این حادثه وجود داشته‌اند، اما به صورت رسمی نمی‌گوید تعداد آنها چند نفر است و آیا حال‌شان وخیم است یا خیر.
جوان‌ترین فرد کشته شده یک نوجوان ۱۷ ساله بوده است. یک افسر پلیس، یک معلم و یک پرستار هم در بین قربانیان این حادثه دیده می‌شوند.
کریستن بیتون پرستاری که در اثر این جنایت جان خود را از دست داد لحظاتی پیش از کشته شدن به شوهرش درباره حضور یک تیرانداز در محل کار خود خبر داده بود.
هنوز انگیزه قاتل از انجام این عملیات روشن نشده است. پولیس منطقه نوا اسکوشیا می‌گوید درخواست اعزام نیروی کمکی نکرده و خود به تحقیقاتش درباره ریشه‌های این جنایت ادامه می‌دهد. با توجه به قوانین سخت‌گیرانه‌ای که کانادا برای حمل اسحله وضع کرده، مشخص نیست قاتل چگونه توانسته به این اسلحه دست یابد.
یکی از شعارهای انتخاباتی جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در انتخابات اکتوبر سال ۲۰۱۹ میلادی، محدودتر کردن اجازه حمل و در اختیار داشتن اسلحه بود. او پس از این جنایت و در روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از آماده بودن این قانون خبر داد.
آقای ترودو می‌گوید: «تراژدی در نوا اسکوشیا نشان داد که ما تا چه اندازه به تقویت قانون کنترول اسلحه در کشور نیاز داریم. این چیزی است که برای کانادا مهم است و ما در زمان مناسب آن‌ را اجرایی خواهیم کرد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا