آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

پُست ریاست اجرایی لغو شد

رییس جمهور اشرف غنی در فرمانی تازه، ریاست اجرایی و دبیرخانه شورای وزیران را ملغی اعلام کرده و به ادارات مربوطه دستور داده است که طبق اصول و مقررات دارایی‌های این پست را به اداره امو ریاست جمهوری منتقل کنند.

رییس جمهور اشرف غنی در فرمانی تازه، ریاست اجرایی و دبیرخانه شورای وزیران را ملغی اعلام کرده و به ادارات مربوطه دستور داده است که طبق اصول و مقررات دارایی‌های این پست را به اداره امو ریاست جمهوری منتقل کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، ریاست جمهوری با صدور فرمانی، پست ریاست اجرایی را لغو کرده و همچنان دستور داده که تمام امیتازات و محافظت امنیتی رییس اجرایی، معاونان و بقیه اعضای بلند پایه این پست قطع شود.
در این فرمان آمده است که وزارت مالیه موظف به تعدیل بودجه‌ای که قبلاً به این ریاست تعلق می‌گرفت، است.
همچنان به ادارات دولتی دستور داده شده که پس از تاریخ ۱۹ حوت ۱۳۹۸ خورشیدی هیچ مکتوب و مراسله از آدرس ریاست اجرایی و ادارات زیر مجموعه آن رسمیت نداشته و از پذیرفتن آن خودداری شود.
متن کامل فرمان:
فرمان رییس جمهوری اسلامی افغانستان پیرامون تکمیل دوره حکومت وحدت ملی و اختتام فعالیت ریاست اجرائیه!


ماده اول:
به تاسی از حکم بخش دوم فقره اول ماده پنجاهم قانون اساسی افغانستان پیرامون تحقق اصلاحات در سیستم اداری کشور و نیل به اهداف و برنامه‌های ملی در راستای حکومت داری سالم و دولت سازی، پاسخگویی بهتر به مردم، افزایش موثریت اجراآت و همچنین در نظرداشت تکمیل دوره حکومت وحدت ملی و اختتام فعالیت ریاست اجرایی، موارد آتی منظور است:
اعتبار اسناد:
ماده دوم:


۱: تمام فرامین و احکام صادره در مورد ایجاد ریاست اجرایی و شورای وزیران، تقرر رییس و تفویض برخی صلاحیت‌ها به رییس اسبق اجرایی حکومت وحدت ملی، مصارف و امتیازات مالی ومعنوی، اسناد مرتبط، از تاریخ ۱۹٫۱۲٫۱۳۹۸ مدار اعتبار نبوده، ملغی می‌باشند.
۲: تمام ادارات دولتی از دریافت اسناد و مکاتبات و طی مراحل آن‌ها از آدرس ریاست اجرایی و دارالانشای شورای وزیران اسبق و یا تحت هر عنوان دیگری که دارای اعتبار رسمی نباشند، خودداری نمایند.
سرنوشت کارکنان:
ماده سوم:
۱: کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی مکلف است به منظور حفظ مصئونیت شغلی آن عده از کارکنان ریاست اجرایی و دارالانشای شورای وزیران اسبق را که بالاثر اصلاحات مندرج این فرمان، در وضعیت انتظار با مزد ( معاش) قرار خواهند گرفت، زمینه استخدام شان را در سایر ادارات دارای بست کمبود طبق احکام قانون فراهم نماید.
۲: آنعده از ادارات دولتی که کارکنان خویش را به ریاست اجرائیه و دارالانشای شورای وزیران اسبق طور خدمتی توظیف نموده‌اند، اعتبار از تاریخ صدور این فرمان اقدام به توظیف ایشان در بست های اصلی شان نمایند.
مکلفیت‌های ادارات
ماده چهارم:
۱: پرسونل تمام ادارات نظامی و امنیتی اعم از وزارت های دفاع و امور داخله، ریاست عمومی امنیت ملی، ریاست محافظت رجال برجسته دولتی و ریاست عمومی ترافیک، وظایف شان در مورد چگونگی تامین امنیت و محافظت مقامات و مسئولان موظف در ریاست اجرایی و دارالانشای شورای وزیران اسبق اعبتار از صدور این فرمان ختم گردیده، ادارات ذیربط مکلف به کسب استحضاری پرسونل خویش و استحصال وظیفه در سایر بخش‌ها طبق اصول مربوطه می‌باشند.
۲: ریاست محافظت رجال برجسته دولتی چگونگی تامین امنیت فزیکی رییس اسبق اجرایی ( محترم داکترعبدالله عبدالله) را طی مدت سه روز ارزیابی نموده و پیشنهاد خویش را جهت منظوری ارسال نمایند.
۳: وزارت مالیه مکلف است تا اجراآت لازم به منظور تعدیل بودجه پیشبینی شده برای ریاست اجرایی و دارالانشای شورای وزیران اسبق به سرجمع بودجه دولت را طبق اصول مربوطه طی مراحل و تطبیق نماید.
۴: وزارت مالیه مکلف است تا در هماهنگی با وزارت امور داخله، ریاست عمومی امنیت ملی، اداره عالی بررسی، اداره لوی سارنوالی، تمام اموال منقول مربوط به ریاست اجرایی و دارالانشای شورای وزیران اسبق را تثبیت و رسمأ به ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری انتقال نماید.
۵: وزارت عدلیه مکلف است تا در صورت موجودیت اسناد تقنینی مرتبط به این فرمان، آن‌ها را تصحیح و اصولاً طی مراحل نماید.
گزارش‌دهی
ماده پنجم:
ادارات ذیربط مکلف اند تا گزارش اجراآت خویش از تطبیق احکام مندرج این فرمان، از طریق ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری به رییس جمهور ارسال نمایند.
محمد اشرف غنی
رییس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا