آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستمنطقه

وزیر خارجه چین:

پکن خواستار روابط هماهنگ افغانستان و پاکستان است

وزرای خارجه افغانستان و چین طی تماس تیلفونی در مورد موضوعات مورد علاقه، روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه افغانستان و چین طی تماس تیلفونی در مورد موضوعات مورد علاقه، روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه(۹ ثور) در بیانیه‌ای می‌گوید که وانگ یی وزیر خارجه آن کشور با محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان در مورد مسائل دوجانبه و تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف گفت‌وگو کردند.
وانگ یی در این تماس تیلفونی گفته است که پکن خواستار روابط هماهنگ بین پاکستان و افغانستان است و به تلاش‌ها برای بهبود روابط کمک خواهد کرد.
وزیر خارجه چین از پیشنهاد مثبت حکومت افغانستان برای صلح و مصالحه اعلام حمایت کرد و گفت امیدوار است تمام طرف‌ها برای توافق اولیه سیاسی صبور باشند.
وی افزوده است: «ترتیبات سیاسی آینده افغانستان باید با نمایندگی وسیع، عزم جدی برای مبارزه با تروریزم و تعهد محکم به سیاست خارجی صلح و دوستی داشته باشد».
وانگ یی با اشاره به روابط دوستانه دو کشور، تأکید کرده است که پکن به انتخاب مردم افغانستان در مسیر توسعه شان احترام گذاشته و آماده است به پشتیبانی، میانجی‌گری و تسهیل روند صلح در افغانستان ادامه دهد و نقش سازنده خود را بازی کند.
دو جانب همچنان در مورد توسعه ابتکار یک کمربند و جاده صحبت کردند.
وزیر خارجه چین در ادامه گفته است که خواهان برگزاری نشست سه جانبه وزرای خارجه افغانستان، پاکستان و چین در زمان مناسب است.
محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه کشور نیز گفته است که افغانستان متعهد به روند صلح و مصالحه در افغانستان است و برای آتش‌بس همه جانبه و آغاز گفت‌وگوهای میان‌افغانی برنامه دارد.
وی افزوده است: « افغانستان از نقش سازنده چین بسیار استقبال می‌کند و امیدوار است که چین همچنان به همکاری با کشورهای منطقه برای ترغیب طالبان به توافق اولیه با دولت افغانستان ادامه دهد».
این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا تلاش دارد تمام نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا