آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

پیام عیدی رهبر طا-لبان: به شمول امریکا با تمام جهان تعامل سازنده می‌خواهیم

خبرگزاری دید: ملا هبت‌الله آخوندزاده رهبر طا-لبان در پیامی به مناسبت عید، خواستار تعامل با جهان شده است، او تاکید کرده که افغانستان آزاد شده و نظام اسلامی برقرار است.

پیام عیدی رهبر طا-لبان: به شمول امریکا با تمام جهان تعامل سازنده می‌خواهیم

رهبر طا-لبان امروز چهارشنبه ( ۱۵ سرطان) گفته است که افغانستان به‌ گونه‌ کامل آزاد شده، نظام اسلامی برقرار است و تمام ملت در فضای امن، آرامش و اخوت زند‌گی می‌کنند.
او افزوده است: «در این فتح بزرگ تنها امارت اسلامی و مجاهدان سنگر نه؛ بل‌که تمام ملت شریک اند که در بیست ‏سال جهاد، تکالیف را متقبل شدند تا کشور از اشغال آزاد شد».
‏ملا هبت‌الله تصریح کرده‌است: «به تمام جهت‌ها صدا می‌زنیم که ما با هیچ‌کسی دشمنی ذاتی نمی‌خواهیم و آغوش ما به ‌روی هم‌وطنان ما باز است و دوستی و دشمنی ما مبتنی بر اصول اسلامی است».
‏نام‌برده تأکید کرده است که طا-لبان در کنار قیام نظام شرعی اسلامی، به هرگونه تلاش در راستای تأمین امنیت، پیش‌رفت و بازسازی متوجه هستند.
او گفته است: «به کشورهای همسایه و جهان اطمینان می‌دهیم که افغانستان به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهد که با استفاده از خاک ما تهدید را به امنیت سایر کشورها متوجه سازد. از سایر کشورها می‌خواهیم که در امور داخلی ما هیچ گونه مداخله نکنند».
‏رهبر طا-لبان تصریح کرده است: «ما به ‌شمول امریکا به تمام جهان در چوکات تعامل و تعهدات متقابل مناسبات دیپلماتیک، اقتصادی و سیاسی حسنه و قوی می‌خواهیم و آنرا به خیر تمام جهت‌ها می‌دانیم».
در ادامه‌ این پیام آمده است: «این‌که افغان‌های مقیم در خارج درحال برگشت به کشور اند، به کمیسیون تماس دستور می‌دهم که به آن‌عده افغان‌های که به وطن می‌آیند، تمام تعهدها را به آنان انجام دهند و به سر، مال و عزت آنان کسی آسیب نرساند».
در این پیام آمده است که طا-لبان به فرایند تعلیم و تربیه به ‌ویژه تربیت دینی کودکان و نیز تربیت علوم جدید توجه‌ ویژه‌ دارد؛ اما در باره بازگشایی مکتب‌های بالاتر از صنف ششم به‌ روی دختران چیزی گفته نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا