آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

پیشنهادات سازمان ملل برای مردم فلسطین

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل چهار پیشنهاد با هدف حمایت از فلسطینی‌ها مطرح کرده که استقرار ناظران بین‌المللی در فلسطین و افزایش کمک‌های انسانی از جمله آن‌ها است.


«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل چهار پیشنهاد با هدف حمایت از فلسطینی‌ها مطرح کرده که استقرار ناظران بین‌المللی در فلسطین و افزایش کمک‌های انسانی از جمله آن‌ها است.
بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، گوترش پیشنهادات خود را به درخواست مجمع عمومی سازمان ملل، طی گزارشی در ۱۴ صفحه شرح داده و این اقدام پس از آن انجام می‌شود که تاکنون طی راهپیمایی‌های بازگشت از ۳۰ مارچ ۱۷۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.
چهار پیشنهاد سازمان ملل به شرح زیر است:
تقویت حضور میدانی سازمان ملل با استقرار ناظران حقوق بشری و کارشناسان سیاسی برای برآورد وضعیت در اراضی اشغالی
افزایش کمک‌های انسانی و توسعه‌ای برای تضمین رفاه ساکنان
تشکیل هیئت ناظر شهری برای استقرار در مناطق حساس مانند ایستگاه‌های بازرسی، گذرگاه‌ها و نزدیک شهرک‌های اسراییلی؛ که وظیفه آنها آماده کردن گزارش‌هایی درباره موضوعات حمایتی و امنیتی است.
استقرار پولیس یا قدرت نظامی فرستاده شده از سوی سازمان ملل که مأموریت‌اش فراهم‌کردن حمایت لازم از غیرنظامیان فلسطینی است.
تشکیل نیروی حمایتی سازمان ملل نیازمند قطعنامه شورای امنیت است اما در سایه آمادگی امریکا برای استفاده از «وتو» علیه طرح‌هایی که متحدش «اسراییل» با آن مخالف است، صدور این چنین قطعنامه‌ای «بعید» به نظر می‌رسد.
در سال ۱۹۹۴ تیم کوچکی شامل ناظران اروپایی در الخلیل کرانه باختری مستقر شدند اما اسراییل به درخواست‌ها برای حضور نیروهای بین‌المللی در مناطق حساس را رد کرد.
در این گزارش تأکید شده اجرایی شدن پیشنهادهای مذکور نیازمند همکاری میان فلسطینی‌ها و اسراییلی‌هاست اما بعید است تل‌ابیب به آن پاسخ مثبت دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا