آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

حمدالله محب:

پیشنهادهای عبوری و انتقالی درد افغانستان را دوا نمی‌کند/ اظهارات انصاری خلاف دیدگاه علمای جهان و افغانستان است

مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که پیشنهادهای عبوری و انتقالی برای افغانستان هیچ دردی را دوا نمی‌کند و خلاف واقعیت‌های جاری در کشور است. او همچنان می‌گوید هدف قرار دادن غیرنظامیان از سوی طالبان بیانگر این است که این گروه علاقه به صلح ندارد و بر گزینه جنگ تأکید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور که امروز شنبه(۲ حوت) در نشست خبری مسئولان امنیتی صحبت می‌کرد، گفت: هر روزی که در کابل حملات تروریستی انجام می‌شود، غیرنظامیان هدف قرار داده می‌شوند نه نظامیان.
او تصریح کرد که انجام همه روزه اعمال تروریستی و هدف قرار دادن غیرنظامیان اشاره طالبان به صلح نه بلکه به جنگ است.
حمدالله محب همچنین اظهار داشت: طالبان هیچ پیشرفت ندارند، در قندهار و هلمند نیروهای امنیتی ما پیشرف داشتند، نیروهای امنیتی آهسته به خاطر این پیشروی می‌کنند که برای افراد ملکی آسیب نرسد.
او علاوه کرد: رهبران طالبان در قطر زندگی آرام دارند و نمی خواهند زندگی راحت و وقت شان را برای صلح سپری کنند.
از سویی هم، مشاور امنیت ملی کشور اظهارات اخیر مولوی انصاری را خلاف دیدگاه علمای جهان اسلام و افغانستان خوانده و بیان داشت: اظهارات مولوی انصاری خلاف دیدگاه علمای جهان و افغانستان است.
او در این خصوص اضافه کرد: هر کسی که از منبر و مسجد چنین اظهار می‌کند، پیش از آن باید با علمای افغانستان مشورت کند.
اخیراً، کلیپ تصویری از مولوی انصاری در شبکه‌های اجتماعی دست‌ به ‌دست می‌شود. او در این کلیپ که ظاهراً در منبر مسجد سخنرانی می‌کند، می‌گوید حمایت از نظام گناه کبیره است. همچنین علمایی را که در حمایت از نظام صحبت می‌کنند، یهود و نصارا می‌خواند.
مشاور امنیت ملی کشور همچنین در نشست خبری مسئولان امنیتی خاطرنشان کرد که پیشنهادهای عبوری و انتقالی برای افغانستان، هیچ دردی را دوا نمی‌کند و خلاف واقعیت‌های جاری در کشور است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا