آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

پیش از نشست تهران؛ تاکید وزیر خارجه ایران بر تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان

وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای پاکستانی‌اش گفت: باور داریم تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان به عنوان مهمترین راهکار سیاسی پیش روی همه ما قرار دارد و تماس‌های خودمان را با همه طرف‌ها در افغانستان کماکان دنبال می‌کنیم.


به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که امروز سه‌شنبه(۴ عقرب) میزبان «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود در تهران بود، بعد از دیدار و گفت‌وگو با او در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح مذاکرات انجام شده پرداخت.


وزیر خارجه ایران گفت: ما گفت‌وگوهای مهمی را در خصوص آخرین تحولات در افغانستان داشتیم همچنان تحولات افغانستان را با دقت دنبال می‌کنیم. باور داریم تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان به عنوان مهمترین راهکار سیاسی پیش روی همه ما قرار دارد. تماس‌های خودمان را با همه طرف‌ها در افغانستان کماکان دنبال می‌کنیم
او افزود: نسبت به هیئت سرپرستی موقت در افغانستان تماس‌ها و مشورت‌های امنیتی ایران در جریان است و برای کمک به افغانستان برای برون رفت از وضعیت کنونی از تمامی گذرگاه‌های مرزی برای تجارت مرزی و تسهیل کمک‌های انساندوستانه استفاده می‌کنیم.
امیرعبداللهیان بیان کرد: همکاری‌های تجاری و اقتصادی را با بخش‌های مختلف در افغانستان کماکان ادامه می‌دهیم. هر چه بتوانیم وضعیت اقتصادی و معیشتی و ارسال کمک‌های انساندوستانه سایر کشورها را تسهیل کنیم که در آستانه فصل سرما موج کمتری از آوارگان به سمت مرزهای همسایگان مواجه خواهیم بود.
وی گفت: تشویق هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان به ایفای مسئولیت‌ها برای صلح و ثبات در افغانستان مورد توجه جدی ایران است. با پاکستان توافق کردیم در نشست وزرای خارجه همسایه افغانستان پیام واحدی را برای مردم افغانستان و جامعه جهانی و هیئت حاکمه سرپرستی و موقت افغانستان داشته باشیم و با درکی مشترک برای برون رفت از شرایط پیچیده در منطقه تلاش کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا