آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

دولت‌ساز:

پیش داوری در باره نتایج انتخابات خلاف قانون انتخابات و قانون اساسی است

تیم دولت‌ساز اعلام کرد که هر گونه اعلام نتایج و هر گونه پیش داوری در باره نتایج انتخابات، خلاف قانون انتخابات و قانون اساسی کشور است.

تیم دولت‌ساز اعلام کرد که هر گونه اعلام نتایج و هر گونه پیش داوری در باره نتایج انتخابات، خلاف قانون انتخابات و قانون اساسی کشور است.
به گزارش خبرگزاری دید، تیم دولت‌ساز در اعلامیه‌ای گفته است که هر گونه اعلام نتایج و هر گونه پیش داوری در باره نتایج انتخابات، خلاف قانون انتخابات و قانون اساسی کشور است و پیروزی و ناکامی در انتخابات باید از نشانی کمیسیون‌های انتخاباتی اعلام گردد تا مردم افغانستان شاهد تحقق رای و حقوق شهروندی شان باشند.
دولت‌ساز می‌گوید: ما می‌خواهیم که مردم‌سالاری به صورت موفقانه و شفاف آن، نهادینه گردد. روی این امر، تیم دولت ساز طرفدار جدی شفافیت، حسابدهی و نظارت دقیق از آرای مردم توسط نهادهای مسئول است.
اعلامیه می‌افزاید: خواهان این هستیم که کمیسیون‌های انتخابات بر اساس قانون انتخابات، مبتنی بر شفافیت، مسئولیت خود را انجام دهند. هر گونه اعلام نتایج و هر گونه پیش داوری در باره نتایج انتخابات، خلاف قانون انتخابات و قانون اساسی کشور است و پیروزی و ناکامی در انتخابات باید از نشانی کمیسیون های مستقل انتخاباتی اعلام گردد تا مردم افغانستان شاهد تحقق رای و حقوق شهروندی شان باشند.
تیم دولت‌ساز به رهبری محمد اشرف غنی اظهار داشت: نتایجی که از طریق کمیسیون‌های مستقل انتخاباتی اعلام می‌گردد، نزد این تیم اعتبار و رسمیت دارد. طرفین بازنده و برنده هر دو باید مطابق به فیصله کمیسیون‌های مستقل انتخابات به اراده واقعی مردم احترام بگذارند.
این در حالیست که عبدالله عبدالله در یک نشست خبری تیم خود را پیروز انتخابات اعلام کرد و گفت که حکومت بعدی را ما شکل خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا