آخرین اخبارجهانسیاست

پیلوت‌های اسراییلی نمی‌خواهند هواپیمای بنیامین نتانیاهو را هدایت کنند

خبرگزاری دید: به دنبال خودداری پیلوت‌های شرکت هواپیمایی اسراییل ایرلاینز از ثبت درخواست برای هدایت هواپیمای نتانیاهو، دفتر نخست‌وزیری آن کشور اعلام کرده که در پی برگزاری مناقصه جدید است تا شرکت‌ها بتوانند مسئولیت پروازهای نتانیاهو را به عهده بگیرند.

به نقل از یورونیوز، این طرح که مخالفت‌های بسیاری را نیز از همان ابتدا به همراه داشته در ابتدا به صورت انحصاری برای شرکت هواپیمایی اسرایيل ایرلاینز تخصیص داده شد و از پیلوت‌های این شرکت خواسته شده بود تا برای پذیرش مسئولیت هدایت پروازهای بنیامین نتانیاهو درخواست دهند.

با این حال هیچ یک از پیلوت‌های این شرکت هواپیمایی برای این منظور ابراز علاقه نکرد تا مسئولان دولت اسرایيل ناچار شوند از دیگر شرکت‌های هواپیمایی هم بخواهند در این مناقصه شرکت کنند.

اسراییل ایرلاینز اعلام کرده که به دلیل سیاسی بودن این طرح تمایلی برای حضور در آن ندارد. این شرکت افزوده که پیلوت‌های کافی برای پرواز با هواپیمای بوئينگ ۷۷۷ که هواپیمای نسبتاً بزرگی است، ندارد. این در حالی‌ست که نتانیاهو اصرار دارد که پروازهایش با این هواپیما صورت گیرد.

پروازهای هواپیما ۷۷۷ که در طول همه‌گیری کووید-۱۹ متوقف شده بود هنوز به صورت کامل فعالیت خود را از سر نگرفته‌ است.

هنوز مشخص نیست که صدور مجوز برای حضور در این مناقصه برای دیگر شرکت‌های هواپیمایی مشکل را حل خواهد کرد یا خیر. نتانیاهو قرار است روز پنجشنبه به روم سفر کند تا با جورجا ملونی همتای ایتالیایی خود دیدار و گفت‌وگو نماید. این سفر نتانیاهو ۳ روزه خواهد بود و او شنبه شب به تل‌ابیب باز خواهد گشت.

مشکل نبود خلبان برای نتانیاهو در حالی رقم خورده که رسانه‌های اسرایيل گزارش داده‌اند او هفته آینده هم برای سفری دو روزه به آلمان خواهد رفت.

از زمان روی کار آمدن مجدد نتانیاهو در اسرایيل به عنوان نخست وزیر هفته‌هاست که اعتراضات ده‌ها هزار نفری علیه او در جریان است و مردم معترض نسبت به او و کابینه تندرو او خواهان کنار رفتن این سیاستمدار تندرو و دست راستی اسرایيلی از منصب نخست وزیری هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا