آخرین اخبارافغانستان

پیوستن گروه ده نفری طالبان به دولت در فاریاب


۱۰ طالب مسلح به سرکرده‌گی ملا محمد رضا در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب به دولت پیوستند.
به گزارش خبرگزاری دید، سید انور سادات، والی فاریاب می‌گوید که این افراد با درک اهداف جنایت‌کارانه طالبان و حقانیت دولت اسلامی افغانستان به پولیس ولسوالی قیصار پیوسته پشتیبانی‌شان را از نیروهای امنیتی اعلام کردند.
سادات همچنان گفت که دولت پلان سرکوب مخالفان را از زمین و هوا اتخاذ کرده است و از چند روز بدین‌سو مواضع طالبان را در نقاط مختلف هدف قرار دادند که از یک‌سو این برخورد قوای امنیتی روحیه مخالفان را ضعیف ساخته و از سوی دیگر، عمل جنایت‌کارانه طالبان در کشتن سربازان نمازگذار در قول اردوی ۲۰۹ شاهین نیز سبب شده است که انسان‌های وطن‌دوست و مسلمان از سیاست طالبان متنفر شده و در کنار دولت قرار گیرند.
سمونمل نظام الدین قیصاری، قوماندان امنیه قیصار می‌گوید که این گروه ده نفری طالبان به سرکرده‌گی ملا رضا، معاون ولسوال نام‌نهاد طالبان که در قیصار است با وی تماس داشت و سرانجام، روز گذشته، با ده میل سلاح مختلف به دولت پیوست.
قیصاری ضمن درخواست کمک از رهبری دولت گفت، در صورتی که پیوسته‌گان به دولت مورد حمایت و تشویق حکومت قرار گیرند چندین گروپ دیگر از طالبان نیز با وی در تماس هستند و در کنار نیروهای امنیتی قرار خواهند گرفت.
محمدرضا همچنان می‌گوید که از ۵ ماه بدین‌سو با نظام الدین قیصاری در تماس بود و سرانجام فرصت یافت که با ۹ تن از افرادش به دولت بپیوندد.
وی می‌گوید که ظلم و بی‌عدالتی طالبان را تحمل نتوانست و تصمیم گرفت دست از جنگ بردارد و در کنار دولت در دفاع از افغانستان و ملت ایستاده و علیه بیگانه‌ها مبارزه کند.
این فرمانده طالبان می‌گوید که در منطقه گنداب ولسوالی قیصار به نام حسینی شبکه داشت و در صورتی که مقامات خواسته باشند در تامین امنیت منطقه دوشادوش نیروهای امنیتی برای دفاع از نوامیس و خاک می‌جنگد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا