آخرین اخبارافغانستان

پیوستن ۱۲۰ نیروی خیزش مردمی به طالبان صحت ندارد

سخنگوی والی فاریاب خبر پیوستن ۱۲۰ تن از افراد خیزش مردمی به طالبان در ولسوالی کوهستانات این ولایت را نادرست می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دید، صبح امروز برخی از رسانه‌ها به نقل از عبدالکریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب گزارش دادند که ۱۲۰ تن از نیروهای خیزش مردمی بعد از ۲۴ ساعت مقاومت در یک قلعه در یک کیلومتری ولسوالی کوهستانات به طالبان تسلیم شده‌اند.

اما احمد جاوید بیدار، سخنگوی والی فاریاب در تماس با خبرگزاری دید، این گزارش را رد کرده و می‌گوید: افراد مذکور به طالبان تسلیم نشده‌اند.

وی افزود: به دلیل کوهستانی بودن منطقه در بسیاری ازساحات شبکه‌های مخابراتی آنتن‌دهی ندارد، به دلیل برقرار نشدن تماس با فرماندهان خیزش مردمی فرض بر تسلیمی این افراد رفته است.

آقای بیدار همچنان گفت: اما تازه‌ترین گزارشات می‌رساند که این افراد تسلیم نشده‌اند، بلکه تدابیر جدی در اطراف قلعه سادات گرفته شده و در دو روز گذشته درگیری میان طالبان و نیروهای امنیتی که در قلعه سادات سنگر گرفته‌اند، جریان داشته است.

وی افزود: حوالی ظهر امروز دوشنبه ۸ تن از افراد طالبان به شمول قاری منان از فرماندهان این گروه  کشته شده‌اند.

سخنگوی والی فاریاب افزود: در آینده نزدیک تغییرات زیادی در خطوط جنگ به نفع نیروهای ولتی در ولسوالی کوهستانات به میان خواهد آمد.

گفتنی است از روز گذشته بیش از ۱۰۰ نیروی کوماندوی اردوی ملی به منظور کمک با نیروهای محاصره شده در قلعه فرستاده شده‌اند، ولی کوهستانی و صعب‌العبور بودن مناطق دستیابی آنان برای شکستن محاصره قلعه را به دشواری مواجه ساخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا