آخرین اخبارافغانستانسیاست

داکترعبدالله:

پیکارهای انتخاباتی مانع خدمت‌رسانی ادارات دولتی نشود

در حالی که تا چند روز دیگر کمپاین‌های انتخاباتی به گونه رسمی آغاز می‌شود، عبدالله عبدالله می‌گوید که پیکارهای انتخاباتی مانع خدمت‌رسانی ادارات دولتی نشود.

در حالی که تا چند روز دیگر کمپاین‌های انتخاباتی به گونه رسمی آغاز می‌شود، عبدالله عبدالله می‌گوید که پیکارهای انتخاباتی مانع خدمت‌رسانی ادارات دولتی نشود.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله در جلسه کمیتۀ اجرایی بیجاشدگان و عودت کنندگان گفت: تا چند روز دیگر پیکارهای انتخاباتی رسماً شروع می‌شود و باید ادارات و نهادهای دولتی در امر خدمت رسانی به شهروندان توجه جدی نمایند.
در اين جلسه که بعد از چاشت (چهارشنبه ۲ اسد) برگزار شده بود، نخست گزارشی از کارکردها، دستاوردها و فعالیت‌های جاری و چالش‌های کمیتۀ اجرایی بیجاشد‌گان و عودت کنندگان ارائه شد.
تهیۀ چارچوب پالیسی بیجاشدگان و عودت کنندگان، تهیه پلان عملیاتی، تهیه لایحه وظایف، کارشیوۀ داخلی گروه‌های کاری و کارشیوۀ نظارت و هماهنگی، برآورد بودجه پلان عملیاتی، اخذ تعهد ۳۰ میلیون دالر کمک عربستان برای عودت کنندگان و مدیریت ۲۶۵۶۰۰۰ عودت کننده در سال‌های ۲۰۱۶-۱۸، نهایی سازی کارشیوۀ توزیع زمین برای بیجاشدگان و عودت‌ کنندگان از مهم‌ترین دستاوردهای این کمیته گفته شده است.
عبدالله گفت که در این بخش کارها را از صفر شروع کردیم، حال به جایی رسیده‌ایم که بايد پالیسی‌ها و استراتیژی‌های فراهم شده عملیاتی شود.
در ادامه از ایجاد کمپ موقت برای بیجاشدگان در ولایت هرات گزارش شد. ۳۰ هزار تن در این ولایت به اثر حوادث طبیعی و جنگ‌ها بیجا شده‌اند. کمپ موقت در زمینی که مربوط وزارت حج و اوقاف است ساخته می‌شود و به دلیل عدم امضا شدن تفاهم‌نامه میان وزارت مهاجرین و عودت کنندگان و وزارت حج و اوقاف به تأخیر افتاده بود.
عبدالله هدایت داد که اعضای ارشد کمیته به زودی جلسۀ مشترک بگیرند و این مشکلات را حل نمایند تا ساخت کمپ پیش از شروع فصل سرما تمام شود.
در بخش دیگر جلسه پلان پاسخ‌دهی و ادغام ۲۰۱۹ عودت‌ کنندگان نیز به بحث گذاشته شد و نهایی گردید. طبق گزارش وزارت امور مهاجرین و عودت کنند‌گان اکنون بیش از ۵ میلیون تن از شهروندان افغانستان در پاکستان و ایران پناهنده‌اند. ۲٫۴ میلیون آنها با مدرک و ۲٫۳ میلیون دیگر شان بدون مدرک هستند. این پلان سازوکارهای لازم را برای برگشت و ادغام آنان در جامعه در نظر گرفته است.
در پایان در بارۀ ایجاد کود بودجوی مشخص از سوی ادارات جهت رسید‌گی به مشکلات مهاجرین، بیجاشدگان و عودت کنندگان به بحث گرفته شد.
پس از بحث مفصل عبدالله عبدالله به اعضای کمیته دستور داد که این موضوع نیز در نشست اعضای ارشد کمیته سنجش گردد تا تهیۀ بودجه از منابع داخلی و خارجی مشخص شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا