آخرین اخبارافغانستانسیاست

پیکر جنرال گدا محمد خالد به خاک سپرده شد

پیکر جنرال گدا محمد خالد از فرماندهان نامدار جهاد و مقاومت افغانستان پس از یک مراسم رسمی، بر فراز تپه کلوله پشته شهر کابل به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری دید، مراسم تشییع جنازه جنرال گدا محمد خالد از فرماندهان خوش‌نام جهاد و مقاومت، امروز چهارشنبه(۱۰ جدی) با اشتراک مقامات بلندرتبه دولتی و بزرگان کشور در شفاخانه سردار محمد داود خان برگزار شد.
در این مراسم، امرالله صالح معاون اول ریاست‌ جمهوری، محمد یونس قانونی معاون پیشین ریاست‌ جمهوری، محمد یاسین ضیا لوی درستیز قوای مسلح کشور، نزدیکان وی و تعدادی دیگر از بزرگان، جنرالان و افسران وزارت دفاع ملی شرکت کردند.

معاون اول رییس ‌جمهور از کارکردها و قهرمانی‌های جنرال گدا محمد خالد به نیکی یاد کرده و گفت: جنرال خالد، شخصیت مردم‌دار و خیرخواه بود‌ که تمام عمرش را به خاطر بقای نظام سپری کرد.
محمد یاسین ضیا نیز از مبارزات و قهرمانی‌های جنرال خالد به نیکی یاد کرده و گفت: جنرال خالد از شخصیت های نیک‌نام جهاد و مقاومت بود.
جنرال گدا محمد خالد فرزند بازمحمد در سال ۱۳۲۸ در ولایت پنجشیر چشم به جهان گشود. او پس از فراگیری تعلیمات ابتدایی در صفوف جهاد و مقاومت پیوست و بخشی از عمر خود را در این راه صرف کرد. جنرال خالد یکی از یاران قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود نیز بود. همچنان او برای مدتی به حیث فرمانده عمومی گارد ملی و فرمانده فرقه ۱ پنجشیر نیز خدمت کرده است.

وزارت دفاع ملی کشور در خبرنامه‌ای او را یکی از جنرالان این وزارت عنوان و مرگش را ضایعه بزرگ برای کشور خوانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا