آخرین اخبارافغانستانخبر های مهم

پیکر ناکامورا به جاپان منتقل شد

مراسم انتقال پیکر تتسو ناکامورا مددرسان جاپانی که در ننگرهار از سوی افراد مسلح ناشناس ترور شد، با حضور رییس جمهور غنی و قطعه تشریفات ریاست جمهوری در میدان هوایی کابل در حال اجرا است.

مراسم انتقال پیکر تتسو ناکامورا مددرسان جاپانی که در ننگرهار از سوی افراد مسلح ناشناس ترور شد، با حضور رییس جمهور غنی و قطعه تشریفات ریاست جمهوری در میدان هوایی کابل در حال اجرا است.
به گزارش خبرگزاری دید، پیکر تتسو ناکامور که با پرچم سه رنگ افغانستان مزین شده است، پس از تشریفات رسمی در کابل به جاپان انتقال داده می‌شود.
رییس جمهور غنی در سخنرانی کوتاهی که در این مراسم داشت، ناکامورا را دوست دلسوز افغانستان خوانده و تاکید کرد که پس از این تمام پروژه‌هایی که آقای ناکامورا در افغانستان اجرا کرده است به نام او یاد خواهد شد.
رییس جمهور غنی همچنان بر پیگرد جدی عاملان قتل تتسو ناکامورا تاکید نموده و وعده داد که این افراد به سزای اعمال شان خواهند رسید.
تتسو ناکامورا مدد رسان جاپانی که تابعیت افتخاری افغانستان را نیز داشت، سه روز پیش در شهر جلال‌آباد از سوی افراد مسلح ناشناس ترور شد.
در این حمله ۵ همکاری داخلی آقای ناکامورا جا در جا کشته شده و او پس از رسیدن به شفاخانه در اثر جراحات عمیق جان سپرد.
ترور این مددرسان جاپانی در جامعه سیاسی و شبکه‌های اجتماعی کشور واکنش‌های زیادی بر انگیخت. جمعی از سیاسیون با محکوم کردن این رویداد، او را دوست خوب کشور خواندند.
برخی باشندگان جلال‌آباد نیز ضمن شمع افزوزی به یاد او، در برابر سفارت پاکستان تظاهرات کردند. برخی منابع گفته‌اند که در قتل آقای ناکامورا استخبارات منطقه دست داشته است.
همچنان به به پاس خدمات این مددرسان جاپانی، در شهر خوست چارراهی نیز به نام او نامگذاری شده است.
با این همه، رییس جمهور غنی با خانواده تتسو ناکامورا نیز دیدار و ابراز غمشریکی کرده است.
گفتنی است که در مراسم انتقال پیکر او به جاپان، هواپیمایی که قرار است او را به کشورش منتقل کند، با عکس‌ها و طرح‌هایی از چهره او مزین شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا