آخرین اخبارافغانستانتحلیلسیاستصلح

کمیشنر انتخاباتی:

پیگرد قانونی ما، رسوایی مقامات بلند حکومتی است

در افغانستان همگی می‌دانند که آب از سرچشمه آلوده است و هیچ چیز به صورت درست پیش برده نمی‌شود، از وزیر تا وکیل و از قاضی تا پولیس در حد توان از وظیفه و صلاحیت خود استفاده سوء می‌کنند.

یکی از کمیشنران کمیسیون انتخابات در یک نشست خودمانی و رفیقانه گفته است که «ما دیگر از برکنار شدن هراس نداریم چون یک‌سری کارها را کمیسیون انتخابات به هدایت مقام‌های بلند پایه حکومتی انجام داده‌اند و اگر حکومت اقدام به پیگرد قانونی ما کند پای مقام‌های رده اول حکومتی در موضوع تقلب‌های انتخاباتی دخیل خواهد شد. از سویی‌هم تعداد زیادی از کسانی که به پارلمان آینده راه پیدا می‌کنند حامی ما هستند، چون این تعهد صورت گرفته است و حرف آخر این که به اندازه‌ای در انتخابات پول کمایی کردیم که تا ده‌سال دیگر برایمان کافی است. حال اگر حکومت بخواهد یا نخواهد بسیاری از کمیشنران علاقه‌مندی چندان به ماندن در کمیسیون انتخابات ندارند.»
این کمیشنر کمیسیون انتخابات هم‌چنان در ادامه صحبت‌هایش گفته است: یک چانس بود برای ما که به کمیسیون راه پیدا کردیم و از آن استفاده خود را کردیم. در افغانستان همگی می‌دانند که آب از سرچشمه آلوده است و هیچ چیز به صورت درست پیش برده نمی‌شود، از وزیر تا وکیل و از قاضی تا پولیس در حد توان از وظیفه و صلاحیت خود استفاده سوء می‌کنند، چون تضمین وجود ندارد و هر فرد از چانس به دست آمده در نهایت استفاده خود را می‌کند که این کار برای کمیشنران و حتا رییسان ولایتی کمیسیون انتخابات هم چانس بود، حالا حکومت برای انتخابات آینده هم اگر برنامه‌ریزی کند، چیزی تغییر نخواهد کرد، زیرا همه می‌دانند که حلقه حکومتی برای برنده ساختن کاندیدای شان نهایت تلاش خود را خواهند کرد تا از هر راه ممکن نتایج انتخابات به نفع نامزد حکومتی تمام شود. پس نتیجه مشخص است که حکومت خود عامل بحران انتخاباتی است، در این صورت گذاشتن بار مسئولیت به گردن کمیسیون انتخابات حرف مفت و فرار کردن از دستور نابه‌جای حکومتی‌ها است که در نهایت مجبور است قضیه را ماست مالی کند.

نویسنده

جاوید روستاپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا