آخرین اخبارافغانستانسیاست

چرا انوارالحق احدی از ایتلاف ملی بزرگ خارج شد


به دنبال نشر و پخش گزارش‌هایی مبنی بر خروج جبهه ملی نوین افغانستان به رهبری انوارالحق احدی از ایتلاف ملی بزرگ، نورالرحمان اخلاقی عضو شورای رهبر این ایتلاف مسایلی را روشن کرده و به چرایی خروج آقای احدی و جریان تحت رهبری او از ایتلاف پرداخته است.
آقای اخلاقی نگاشته است:« چهار شنبه گذشته در نشست ایتلاف ملی بزرگ در منزل استاد محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، بحث مفصل پیرامون برنامه ایتلاف برای انتخابات پیش رو و نوع ساختار نظامی‌ که ایتلاف آن را می‌خواهد بوجود آورد، صورت گرفت. آقای احدی اختلاف دیدگاه‌هایی در این زمینه داشت و اما روشن مطرح کرد که به صورت مشروط – پذیرش نامزدی خودش از آدرس ایتلاف – طرح ایتلاف را می‌پذیرد.»
آقای اخلاقی در ادامه نوشته است: برای ایتلاف بزرگ ملی در انتخابات پیش رو، برنامه جایگاه اول و نامزد جایگاه دوم را دارد. همچنان ارجحیت ایتلاف بر این است که نامزدش از درون ایتلاف و باورمند به برنامه ایتلاف باشد تا اطمینان وجود داشته باشد که پس از گرفتن قدرت، مثل گذشته عدولی از پیمان صورت نمی‌گیرد.
بر اساس توضیحات نورالرحمان اخلاقی، «اصل مسئله خروج برادر احدی از ایتلاف، به برداشت من این نتیجه‌گیری‌شان بود که به عنوان نامزد از آدرس ایتلاف پذیرفته نخواهد شد.»
این عضو ایتلاف ملی بزرگ افزوده است: ایتلاف‌ها محل تلاقی منافع جریان‌های سیاسی مبتنی بر باورهاشان است و اگر جریانی منافعی را که به آن باور دارد، در یک ایتلاف ندید، طبیعیست که از آن خارج می‌شود واین یک امر عادی دنیای سیاست است.
پیش از این گزارش شده بود که انوارالحق احدی به دلیل اختلاف در مورد ساختار این ایتلاف از آن خارج شده است.
گفتنی است که جبهه ملی نوین به رهبری احدی نیز گفته است که به صورت فردی با اعضای ایتلاف همکاری های شان را ادامه خواهند داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا