آخرین اخبارافغانستانتحلیلسیاست

چرا عبدالله به جای مخالفت سکوت کرد؟

این حرف و حدیث‌ها بیان‌گر آن است که عبدالله در پی به دست آوردن یک معاونت سفارت در یکی از کشورهای دور دست و گرفتن دو پروژه بزرگ پول آور، تن به این سکوت داده است.


ندیمه سحر صبح امروز از سوی سرور دانش معاون رییس جمهور غنی و وزیر معارف کشور به حیث رییس اداره مستقل تعلیمات تخنیکی و مسلکی معرفی شد.
محمد اشرف غنی چندی پیش اعلام کرده بود که وی را در این پًست معرفی خواهد کرد. با رسانه‌ای شدن این موضوع کاربران در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های متعددی نشان دادند. بسیاری از کاربران این تصمیم رییس جمهور را به طنز گرفته و به آن خندیدند؛ زیرا خانم ندیمه سحر هیچ تجربه‌ای در زمینه پُست موظف شده در آن ندارد و در امریکا کار خرید و فروش آثار عتیقه و کالا را داشته و مدتی هم به عنوان «مودل» کار می‌کرده است.
با رسانه‌ای شدن این موضوع مقامات بلندپایه هم واکنش نشان دادند، از جمله داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی و شخص دوم کشور که با الفاظ تندی این تصمیم رییس جمهور را رد کرد و گفت که با آن مخالفت خواهد کرد. با معرفی شدن خانم ندیمه سحر به عنوان رییس اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی که اکنون به دستور رییس جمهور غنی به عنوان یک اداره مستقل عمل می‌کند، خبری از مخالفت و الفاظ تند آقای عبدالله نیست. مسایلی به بیرون درز کرده که نشان‌گر آن است که آقای عبدالله در پی معامله‌ای سکوت اختیار کرده است. این حرف و حدیث‌ها بیان‌گر آن است که عبدالله در پی به دست آوردن یک معاونت سفارت در یکی از کشورهای دور دست و گرفتن دو پروژه بزرگ پول آور، تن به این سکوت داده است.
آقای عبدالله هر از گاهی با بیانیه‌های تند خود وانمود می‌کند که مخالف تصمیم‌های جانبدارانه ارگ است و منافع مردم افغانستان برایش اولویت دارد. اما اصل ماجرا این است که در پشت پرده مستقل شدن اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی و تعیین شدن خانم سحر، عبدالله عبدالله با ارگ معامله کرده است. این ماجرا نشان می‌دهد که ریاست اجرایی آقای عبدالله که باید منافع مردم افغانستان را در نظر بگیرد، منافع شخص آقای عبدالله را تامین می‌کند و این اولویت کاری اوست.
عبدالله بارها نشان داده که از حرف‌هایش پا پس کشیده است. برای همین عده‌ای زیادی از کارشناسان، تهدیدهای عبدالله و مخالفت‌های او را در قبال ارگ تنها به هدف امتیازگیری می‌دانند.
مردم افغانستان آن‌قدر هم کم حافظه نیستند و حرف‌های تند چند روز پیش آقای عبدالله را خوب به خاطر دارند، هرچند بیشتر این مردم اکنون از رایی که در انتخابات گذشته به وی داده بودند پیشمان هستند و از وی رو برگردانده‌اند، اما او باید بداند که با چنین معامله‌هایی تاریخ نیز از او رو برگردانده و نام او را در رده کسانی قرار می‌دهد که با دروغ و سکوت زمینه خیانت‌هایی را در کشور فراهم می‌سازند که نسل‌های بعدی هم باید تاوان آن را بپردازند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا