آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانسیاست

شورای امنیت ملل متحد:

چشم‌انداز صلح خوب است/ اشتباهات در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پذیرفتنی نیست

شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه روز گذشته نشست ویژه‌ای را در مورد اوضاع افغانستان برگزار کرد.


شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه روز گذشته نشست ویژه‌ای را در مورد اوضاع افغانستان برگزار کرد.
تدامیچی یاماماتو نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان، در این نشست در مورد اوضاع افغانستان معلومات داده و گفته است:« چشم‌انداز مذاکرات صلح در افغانستان برای پایان جنگ ۱۷ ساله در این کشور هرگز چنین واقعی نبوده است.»
وی همچنان گفته است که پیشرفت‌های کلیدی در عرصه صلح در چند ماه اخیر به دست آمده است.
آقای یاماماتو افزوده است:« گام کلیدی بعدی این است تا نماینده‌گان حکومت افغانستان و طالبان با هم دیدار کنند یا حد اقل به گونه رسمی شروع به آن ‌چه بکنند که در میانجی‌گری از آن، به عنوان گفت‌وگو برای گفت‌وگو نام برده می‌‌شود.»
نماینده ویژه سازمان ملل با ابراز امیدواری از این که حرکت فعلی، احزاب را به یکدیگر نزدیک ساخته و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ببینند چگونه می‌توانند به سمت حل و فصل مسالمت‌آمیز حرکت کنند.
وی گفته است:« به خاطر آینده صلح‌آمیز افغانستان، باید این فرصت‌ها برآورده شده و خطرات آن مدیریت شود.»
یاماماتو همچنان از کشورهای منطقه خواست تا زمینه ساز مذاکرات صلح شوند و اجازه دهند مردم افغانستان اختلافات داخلی را از طریق گفت‌وگو حل و فصل کنند.
او گفته است:« تمام تلاش‌های بین‌المللی، از جمله بازیگران منطقه‌ای و همسایگان باید با هماهنگی تلاش‌های صلح به رهبری و مالکیت افغانستان قرار گیرد.»
نماینده ویژه سازمان ملل متحد از شجاعت و اراده قوی مردم افغانستان قدردانی کرده گفته است که آنان با رد تهدیدهای طالبان به مراکز رای‌‌دهی رفتند تا از حق شان برای رای دادن در یک روند مردم سالاری استفاده کنند.
تدامیچی یاماماتو در ادامه سخنانش در مورد کمیسیون‌های انتخابات افغانستان گفته است:«این روشن است که نهادهای انتخاباتی نیاز دارد تا به گونه قابل توجه کارهای شان را پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بهبود بخشند. بی‌نظمی‌ها و مدیریت ناخوشایند انتخابات پارلمانی، برای انتخابات ریاست جمهوری پذیرفتنی نخواهد بود.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا