آخرین اخبارافغانستانمطالب معلوماتی

چقدر احتمال دارد به ویروس کرونا مبتلا شویم

احتمال مبتلا شدن به ویروس کرونا به محل زندگی‌تان بستگی دارد. به ویژه این‌که آیا در منطقۀ شما طغیان یا نشر ویروس گزارش شده است یا خیر؟

احتمال مبتلا شدن به ویروس کرونا به محل زندگی‌تان بستگی دارد. به ویژه این‌که آیا در منطقۀ شما طغیان یا نشر ویروس گزارش شده است یا خیر؟
دولت و مسئولان به ویژه کمیتۀ اضطرار جلوگیری از ویروس کرونا با تشخیص هر نمونۀ جدید از مبتلا به کووید-۱۹، اقدامات اساسی انجام می‌دهند. مطمین شوید که محدودیت‌های اعمال شده مرتبط با سفر، جابه‌جایی و دورهمی‌ها را می‌دانید و رعایت می‌کنید. همکاری با اقدامات کنترول بیماری‌ها، به کاهش احتمال ابتلای شما و کاهش روند انتشار ویروس کمک می‌کند.
چه زمانی از ماسک استفاده کنیم؟
۱- افراد سالم فقط زمانی لازم است از ماسک استفاده کنند که از یک فرد مشکوک به مبتلا به ویروس کرونا مراقبت می‌کنند.
۲- اگر سرفه یا عطسه می‌کنید، از ماسک استفاده کنید.
۳- استفاده از ماسک فقط زمانی موثر است که با شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا ضدعفونی کردن دست‌ها با محلول‌های الکولی همراه باشد.
۴- اگر از ماسک استفاده می‌کنید باید از روشِ درستِ استفاده و دور انداختن آن اطلاع داشته باشید.
چگونه از ماسک استفاده کنیم و دور بیندازیم؟
۱- قبل از این‌که ماسک بزنید، دست‌های خود را با آب و صابون بشویید یا با محلول‌های الکولی ضدعفونی کنید.
۲- دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانید و مطمین شوید که بین صورت شما و ماسک، هیچ فاصله‌‌ای وجود ندارد.
۳- زمانی که از ماسک استفاده می‌کنید، از دست زدن به آن پرهیز کنید؛ اگر به ماسک دست زدید، دست‌های خود را با آب و صابون بشویید یا با محلول‌های الکولی ضدعفونی کنید.
۴- به محض این‌که ماسک مرطوب شد، آن را با یک ماسک جدید تعویض کنید و از ماسکِ یکبارمصرف، دوباره استفاده نکنید.
۵- برای در آوردن ماسک؛ بند آن را از پشت گوش‌ها در بیاورید، طوری که به ماسک دست زده نشود و فوراً آن را در سطل زباله بیندازید و دست‌های خود را با آب و صابون بشویید یا با محلول‌های الکولی ضدعفونی کنید.
آیا ویروس کرونا نگران‌کننده است؟
بیماری کووید-۱۹ یا کرونا به ویژه در کودکان و جوانان معمولاً به شکل خفیف است. با این وجود، این بیماری می‌تواند مشکلات جدی‌تری را برای هر انسان در هر سن و سالی ایجاد کند. از هر ۵ نفر مبتلا به ویروس کرونا، یک نفر آن نیاز به مراقبت‌های جدی پزشکی دارد.
اما می‌توانیم برای برطرف شدن این نگرانی‌ها از خود، عزیزان و جامعۀ ما مراقبت کنیم. اولین و مهمترین کار، شست‌وشوی مرتب و کامل دست‌ها و رعایت بهداشت تنفسی است. اقدام بعدی، دنبال کردن و رعایت موارد بهداشتی توصیه شده توسط مسئولان صحت در محل زند‌گی است؛ مثل اِعمال محدودیت‌های لازم در گشت‌وگذار غیرضروری و اجتناب از تجمعات.
چه کسانی احتمال دارد به نوع شدید ویروس کرونا مبتلا شوند؟
این بیماری در سالمندان و افرادی با بیماری‌های زمینه‌‌ای (مثل فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، سرطان و شکر) بیشتر از سایر افراد، به شکل شدید بیماری بروز می‌کند. این درحالی است که جهان همچنان در مورد این‌که ویروس کرونا چگونه انسان را مبتلا می‌کند، در حال آموختن است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا