آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

موسی جناب:

چوکی‌های پارلمان از ۵۰ تا ۴۰۰هزار دالر فروخته شده است

گزارش‌ها از نشست امروز مجلس نمایندگان حاکی است که یک عضو این مجلس مدعى شد، کرسى‌هاى اين نهاد قانون‌گذار، از ۵۰ تا ٤٠٠ هزار دالر امريکايى خريدارى شده است؛ اما کميسيون انتخابات اين اظهارات را به شدت رد مى‌کند.


گزارش‌ها از نشست امروز مجلس نمایندگان حاکی است که یک عضو این مجلس مدعى شد، کرسى‌هاى اين نهاد قانونگذار، از ۵۰ تا ٤٠٠ هزار دالر امريکايى خريدارى شده است؛ اما کميسيون انتخابات اين اظهارات را به شدت رد مى‌کند.
به نقل از پژواک، محمد موسی جناب نماینده مردم بادغیس در ولسی جرگه نيز در نشست امروز این مجلس، بدون ارایه جزئیات، ادعا کرد که برخى نامزدان کرسی‌های پارلمان را از ۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار دالر امریکایی خریدارى کرده‌اند.
او افزود که شماری از اعضای کنونی این مجلس نیز کرسی‌های جرگه را بعد از آن خریداری کرده‌اند که نتوانستند در انتخابات آرای لازم براى برنده‌شدن را به دست آورند.
به گفته وی، پول‌ها برای خرید کرسی‌ها در سرای شهزاده جمع‌آوری شده است.
وی افزود:« وقتی که کرسی‌ها در مقابل پول فروخته می‌شود، نیازی وجود نداشت که انتخابات برگزار می‌شد، هر کسی که توان مالی داشت، می‌آمد و کرسی را خریداری می‌کرد.»
عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان، در مورد اين ادعاهاى «جناب» اظهار نظر نکرد؛ اما از کمیسیون انتخابات خواست تا هر چه عاجل، نتایج انتخابات ولسی جرگه را اعلام نماید؛ زيرا به گفته او، تاخير در اعلام نتايج شک‌ و تردیدهایی را به وجود مى‌آورد.
قرار بود نتايج اين انتخابات در ۱۹ عقرب اعلام شود؛ اما کميسيون انتخابات اخيراً گفته است که اين نتايج در دوم قوس اعلام مى‌شود.
رييس مجلس نماینده‌گان گفت:«کمیسیون طوری با تخلفات و جرایم انتخاباتی برخورد نمايد که نتایج انتخابات قناعت مردم را فراهم کند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا