آخرین اخبارجهانچین

چین آماده تولید انبوه واکسین کرونا است

شرکت «سینوواک بیوتک» ادعا می‌کند پاسخ برای مقابله با بزرگترین دشمن کنونی بشریت، ویروس کرونا را یافته است.

شرکت «سینوواک بیوتک» ادعا می‌کند پاسخ برای مقابله با بزرگترین دشمن کنونی بشریت، ویروس کرونا را یافته است.
به نقل از یورونیوز، این شرکت دارویی یکی از چهار شرکتی است که اجازه آزمایش و تولید واکسین مقابله با ویروس کرونا را از مقامات چینی دریافت کرده است.
این گروه به رسانه‌ها گفته است در حال حاضر توان تولید ۱۰۰ میلیون واکسین مقابله با ویروس کرونا در سال را دارد و می‌تواند جهان را نجات دهد.
«سینوواک بیوتک» که یک شرکت خصوصی است، در سال ۲۰۰۹، نیز با پیشی گرفتن از رقبا موفق شد برای اولین بار واکسین مقابله با «آنفولانزای خوکی H1N1» را در بازار عرضه کند.
آزمایشگاه‌های این شرکت در شمال چین و در حومه شهر چانگ پینگ قراردارد. مسئولان این آزمایشگاه به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که تاکنون ده‌ها هزار واکسین مقابله با ویروس کرونا را تولید کرده‌اند. نام آن راهم «کوروناوک» گذاشته اند.
هرچند هنوز روند آزمایش‌های بالینی این واکسن به پایان نرسیده است اما این شرکت برای این که نشان دهد به محصولش اطمینان دارد و توان تولید میلیونی را نیز دارد، تولیدات واکسین برای عرصه به بازار را آغاز کرده است.
صدها شرکت تولید دارو در جهان می‌خواهند اولین تولیدکننده واکسین برای مقابله با ویروس کرونا باشند و تحقیقاتشان را هفته‌هاست که آغاز کرده‌اند، اما به گفته موسسه بهداشت استوایی لندن، شرکت‌هایی که آزمایش‌های بالینی این واکسین را انجام می‌دهند، در جهان انگشت شمارهستند.
یکی از آنها شرکت چینی سینوواک بیوتک است.
این شرکت اعلام کرده است در آزمایش‌های بالینی با نتایج درخشانی مواجه شده است. به گفته مقامات این شرکت چینی، ابتدا اثرات واکسین روی میمون‌ها امتحان شد و پس از آن از اواسط ماه اپریل، در شهر جیانگ سو در شرق چین، آزمایش‌ها روی ۱۴۴ شهروند داوطلب آغاز شده است.
با این حال، این شرکت هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای توزیع واکسین‌های تولیدی در بازار ارائه نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا