آخرین اخبارافغانستانجهاندولت فراگیرسیاست

چین بر افغانستان دارای دولت فراگیر و عاری از تروریزم تاکید کرد

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان هدف نشست دوحه را این امر دانست که افغانستان دارای نهادهای فراگیر و میانه‌رو شود و به بستر فعالیت‌های تروریستی تبدیل نشود.

یوشیائو یونگ نماینده ویژه چین در امور افغانستان امروز شنبه(۵ حوت) در برگه اکس خود در مورد نشست دوحه نگاشته است که پکن همراه با سایر شرکت کنندگان خواستار حکومت‌داری میانه‌رو، آموزش بانوان و ارایه کمک‌های بشردوستانه بیشتر به این کشور شد.

یونگ نوشته است: چین تاکید کرد که ما آماده کار بیشتر و سخت‌تر با سازمان ملل متحد و شرکای منطقه‌ای به ویژه نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان و دیگر بسترها برای افزایش تعامل با افغانستان جهت کمک به صلح، ثبات، بازسازی و رفاه مشترک این کشور هستیم.

به گفته وی، چین و بسیاری از شرکت‌کنندگان در نشست دوحه خواستار کمک‌های بشردوستانه بیشتر، حکومت‌داری میانه‌رو به همراه تحصیل بانوان شد.

وی افزود که ایالات متحده باید مسئولیت اصلی بازسازی افغانستان، آزاد کردن دارایی‌ها در خارج از کشور و لغو تحریم‌های یکجانبه را به عهده بگیرد.

او نسبت به این‌که نشست دوحه در گفت‌وگو با حکومت موقت شکست خورد، ابراز تاسف کرد؛ چنانچه چین و کشورهای منطقه خواستار آن بودند.

نماینده چین بیان داشت: نشست دوحه همان‌طور که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بیان کرد، تمام زمینه‌های اصلی نگرانی را پوشش داد تا اطمینان حاصل شود که افغانستان به بستری برای فعالیت‌های تروریستی تبدیل نمی‌شود و این کشور دارای نهادهای فراگیر شود.

سازمان ملل دومین نشست نمایندگان ویژه را در مورد افغانستان به تاریخ ۱۸ و ۱۹ فبروری برای تبادل نظر و تعامل قوی‌تر و عملی‌تر برگزار کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا