آخرین اخبارجهانسیاست

چین و پاکستان: با افغانستانی که قاطعانه با تروریزم مبارزه کند، همکاری می‌کنیم

خبرگزاری دید: وزرای خارجه پاکستان و چین پس از دیدار امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی بر صلح و ثبات در افغانستان پافشاری کردند.

بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان در کنفرانس خبری مشترک با کین گانگ وزیر خارجه چین بر برقراری صلح و ثبات و اتصال افغانستان تأکید کردند.

وزرای خارجه دو کشور با تاکید بر اینکه صلح و ثبات در افغانستان برای توسعه اجتماعی-اقتصادی، اتصال و رفاه در منطقه حیاتی است، از همه طرف‌های ذی‌ربط خواستند تا برای یک افغانستان صلح‌آمیز، باثبات، مرفه و متحد که قاطعانه با تروریزم مبارزه کند، همکاری کنند.

طرفین همچنین با بیان این‌که کمک‌های جامعه جهانی و همسایگان به مردم افغانستان ادامه یابد، خواستار آزادسازی دارایی‌های مالی افغانستان در امریکا شدند.

دو کشور همچنین توافق کردند که همکاری‌های انکشافی را در افغانستان از جمله از طریق گسترش دهلیز اقتصادی چین و پاکستان افزایش دهند.

وزیر خارجه چین در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات سه‌جانبه وزرای خارجه چین، پاکستان و افغانستان گفت که این مذاکرات به حفظ صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند و چین آماده کمک به بازسازی اقتصادی افغانستان است.

وی ابراز امیدواری کرد که حکومت موقت افغانستان حکومت‌داری فراگیر، سیاست‌های معتدل و روابط دوستانه با همسایگان خود را حفظ کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا