آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

چین پذیرای دیپلمات‌های جهان در رابطه به افغانستان است

خبرگزاری دید: وزارت امور خارجه چین اعلان کرده است که یک دیپلمات ارشد امریکایی برای گفت‌وگو در باره وضعیت افغانستان با روسیه، چین و پاکستان به این کشور سفر می‌کند.

چین

وزارت امور خارجه چین به تازگی گفته است که ایالات متحده می‌داند که نمایندگان طا-لبان نیز برای گفت‌وگو به چین دعوت شده‌اند.
این نشست به ریاست وانگ‌یی وزیر امور خارجه چین و با حضور امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طا-لبان و دیپلمات‌هایی از پاکستان، ایران، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبیکستان، اندونیزیا و قطر برگزار می‌شود.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان هم اکنون وارد تونشی شده‌اند؛ جایی که قرار است مذاکرات انجام شود.

چین

تام ویست نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان در مذاکرات ترویکای موسوم به سه قدرت جهانی به اضافه پاکستان نیز شرکت خواهد کرد.
در همین حال، الکساندر کولی کارشناس امور خاورمیانه گفته است که چین در گردهمایی‌های این هفته تلاش خواهد کرد تا خود را به عنوان قهرمان پیشرو در ارایه کمک‌های بشردوستانه و پروژه‌های توسعه اقتصادی در افغانستان معرفی کند و آشکارا از ایالات متحده بخواهد که دارایی‌ها و حساب‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کند.

چین

این گفت‌وگوها در حالی انجام می‌شود که درگیری‌ در اوکراین ادامه دارد، در شرایطی که افغانستان از یک بحران اقتصادی و انسانی رنج می‌برد و اقدام ۱۸۰ درجه‌ای طا-لبان در مورد ممنوعیت حق دسترسی دختران بالاتر از صنف ششم به آموزش در سراسر افغانستان که با واکنش‌های گسترده جهان روبرو شده است.
وزارت خارجه چین افزوده است که این گفت‌وگوها به دلیل همه‌گیری کرونا در ولایت «ان‌هویی» چین صورت می‌گیرد.

چین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا