آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

کابلوف: احتمال شورش‌های گسترده علیه طا-لبان در بهار سال آینده وجود دارد

خبرگزاری دید: ضمیر کابلوف نماینده‌ ویژه روسیه برای افغانستان گفته است که احتمال دارد طا-لبان در بهار سال آینده با مقاومت گسترده‌‌ای مواجه شوند.


کابلوف در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس روسیه با اشاره به اقدامات بشردوستانه‌ بین‌المللی با هدف کمک به غیرنظامیان در افغانستان، گفته است که این اقدامات نشان می‌دهد که اعتماد به رژیم حاکم در افغانستان رشد خاصی دارد. کابلوف در عین حال اقدامات بشردوستانه را مسئولیت جامعه جهانی خوانده است.
ضمیر کابلوف در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود گفته است که احتمال این‌که طا-لبان در بهار سال آینده با مقاومت گسترده‌ای روبه‌رو شوند، منتفی نیست.
این دیپلمات روسی در پاسخ به سؤالی درباره‌ احتمال این ‌که اعتراضات بین قومی در افغانستان پس از پایان زمستان به مقاومت گسترده در برابر طا-لبان تبدیل شود، گفته است: «متاسفانه چنین احتمالی وجود دارد».
او گفته است که در حال حاضر برای طا-لبان و جامعه جهانی مهم است که حداکثر تلاش‌شان را در درجه‌ اول برای ایجاد ثبات در افغانستان انجام دهند.
نماینده‌ ویژه روسیه همچنین تأکید کرده که لازم است جلو اقدامات تحریک‌آمیز در داخل و خارج برای تحریک درگیری‌های بین قومی گرفته شود.
طا-لبان تا کنون در مورد اظهارات ضمیر کابلوف چیزی نگفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا