آخرین اخبارافغانستانسیاست

کابلوف برای بررسی چشم‌انداز به رسمیت شناختن طا-لبان به کابل سفر کرده بود

خبرگزاری دید: وزارت خارجه روسیه با نشر بینانیه‌از از جزئیات سفر و دیدارهای ضمیر کابلوف نماینده ویژه این کشور برای افغانستان، می‌گوید که سفر او به کابل و دیدار با مقامات طا-لبان در جهت بررسی چشم‌انداز به رسمیت شناختن طا-لبان بوده است.

در بیانیه گفته شده که ضمیر کابلوف در سفر به افغانستان در روزهای ۱۲ و ۱۳ جنوری ۲۰۲۳ با امیرخان متقی وزیر خارجه، رزا اوتونبایوا نماینده دبیرکل سازمان ملل در افغانستان و دیگر مقامات دیدار کرده است.

در بیانیه همچنین آمده که طا-لبان از تلاش‌های روسیه برای افغانستان در ایجاد یک کشور صلح‌آمیز، مستقل و خودکفا از نظر اقتصادی بسیار قدردان است.

مبارزه طا-لبان با گروه‌های تروریستی، جلوگیری از قاچاق و افزایش مواد مخدر در افغانستان و گسترش روابط اقتصادی روسیه با افغانستان از دیگر موضوعاتی بوده که به گفته وزارت خارجه روسیه درباره آن گفت‌وگو شده است.

روسیه می‌گوید در صورت ثبات در افغانستان، بازسازی پروژه‌های زیربنایی ساخته شده در افغانستان در دوران شوروی امکان پذیر است.

پیشتر خبرگزاری تاس روسیه گزارش داده بود که امیرخان متقی به ضمیر کابلوف اطمینان داده که رهبری طا-لبان به مشورت «دوستان روسی» گوش می‌دهد و برای تشکیل یک دولت همه‌شمول، بهبود حقوق بشر، سیاست بی‌طرفانه و حقوق زنان و دختران کار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا