آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

کابلوف: روسیه تصمیم ندارد طا-لبان را از فهرست گروه‌های ممنوعه حذف کند

خبرگزاری دید: ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان در واکنش به تصمیم قزاقستان مبنی بر حذف طا-لبان از فهرست گروه‌های ممنوعه در این کشور، گفته که مسکو چنین تصمیمی ندارد.

کابلوف گفت مسکو به تصمیم قزاقستان احترام می‌گذارد، اما خودش نه تصمیم دارد طا-لبان را از فهرست گروه‌های ممنوعه حذف کند و نه در این مورد مذاکره کرده است.

پرهیز روسیه از حذف نام طا-لبان از فهرست گروه‌های تروریستی، یک عملکرد سرنوشت‌ساز درباره آینده حکومت طا-لبان است.

اخیراً سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که این کشور نام طا-لبان افغانستان را از فهرست سازمان‌های ممنوعه حذف می‌کند.

نماینده ویژه روسیه برای افغانستان در واکنش به این اقدام قزاقستان گفته هرچند به تصمیم آستانه احترام می‌گذارد، اما مسکو هیچ تصمیمی درباره حذف نام طا-لبان از فهرست گروه‌های ممنوعه ندارد.

کابلوف روز جمعه(۸ جدی) در مصاحبه با رادیوی ان‌سی‌ان روسیه گفت کشورش برای حذف نام طا-لبان از فهرست گروه‌های تروریستی «مذاکره نمی‌کند».

آقای کابلوف گفت: «این حق حاکمیت قزاقستان است. ما این تصمیم را درک می‌کنیم و به آن احترام می‌گذاریم. اما ما همچنان جنبش طا-لبان را به همان شکلی که بود داریم، در حال حاضر هیچ تغییری وجود ندارد».

نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان تاکید کرد تا زمانی که رهبری روسیه تصمیمی در این مورد اتخاذ کند، هیچ اقدام و مذاکره‌ای برای حذف طا-لبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه گرفته نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا