آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

کابل از اعلامیه نشست مسکو استقبال کرد

وزارت امور خارجه با استقبال از اعلامیهٔ مشترک نشست ترویکا در مسکو، آن‌را گامی به جلو در راستای آغاز مذاکرات جدی برای رسیدن به صلحی مبتنی بر خواست مردم افغانستان دانست.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور امروز جمعه(۲۹ حوت) در بیانیه‌ای از اعلامیه مشترک نشست ترویکای (توسعه‌یافته) در مسکو استقبال کرده و آن‌ را گامی در راستای آغاز مذاکرات جدی برای رسیدن به صلح در افغانستان دانست.
در بیانیه وزارت خارجه آمده است: ما از تأکید اعلامیه بر تطبیق قطعنامهٔ ۲۵۱۳ شورای امنیت سازمان ملل استقبال می‌کنیم و اجرای این قطعنامه را برای مسوئول قراردادن و پابندی طالبان به تعهدات‌ شان از جمله پایان‌دادن به خشونت‌ها و قتل‌های سازمان‌یافته و قطع رابطهٔ این گروه با سازمان‌های تروریستی مهم می‌دانیم. همان‌گونه که در اعلامیه تصریح شده، خاک افغانستان نباید از سوی افراد و گروه‌های تروریستی برای تهدید امنیت سایر کشورها مورد استفاده قرار گیرد.
وزارت خارجه با بیان اینکه خرسند است داعیه دولت و ملت افغانستان در اعلامیه مسکو بازتاب یافته، گفت: «دولت افغانستان همیشه بر راه حل صلح‌آمیزی که سبب ایجاد صلحی عادلانه و پایدار شود و همچنان بر افغانستان آزاد، مستقل، متحد، صلح‌آمیز، دموکراتیک و خودکفا، که در صلح با خود و همسایگان خود به سر ببرد، تأکید کرده است».
بیانیه در ادامه می‌افزاید که حفظ دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به‌شمول حقوق بشری شهروندان و ساختارهای دموکراتیک، مهم‌ترین پیش‌زمینه برای دستیابی به صلح عادلانه و پایدار در کشور می‌باشد.
بیانیه در ادامه بیان داشت: دولت افغانستان از صراحت اعلامیه مبنی بر این‌که «ما احیای امارت اسلامی را حمایت نمی‌کنیم…» استقبال نموده، بر این اصل تأکید می‌کند که جمهوری اسلامی یگانه ساختار فراگیر و قابل قبول برای تأمین مشارکت سیاسی، کثرت‌گرایی، برابری شهروندی و حفظ نظم و ثبات در یک جامعهٔ متنوع و متکثر همچون افغانستان است.
وزارت خارجه بار دیگر اعلام کرد که دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای آغاز مذاکرت بامحتوا و جدی روی مسایل اساسی از جمله تأمین آتش‌بس و رسیدن به راه حل سیاسی جامع که منجر به ختم جنگ و صلح دایمی در کشور شود، آماده است.
بیانیه افزود: ما از تلاش‌های همه‌ کشورهای منطقه و جهان در راستای تأمین صلح در افغانستان حمایت و سپاسگزاری نموده، نقش سازمان ملل را در تقویت روند صلح بااهمیت می‌دانیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا