آخرین اخباراجتماعافغانستان

کاخ دارالامان آماده بستری شدن بیماران کرونایی شد

کاخ دارالامان ازسوی حکومت به عنوان مرکز تجرید بیماران کرونایی آماده و امروز از سوی وزارت صحت عامه کشور افتتاح شد.

کاخ دارالامان ازسوی حکومت به عنوان مرکز تجرید بیماران کرونایی آماده و امروز از سوی وزارت صحت عامه کشور افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری دید، فیروزالدین فیروز وزیر صحت‌عامه هدف از ایجاد این مرکز را در انزوا قرار دادن بیماران کرونا و جلوگیری از گسترش این ویروس در جامعه عنوان کرده گفت: این مرکز با ظرفیت دوصد بستر برای بیمارانی که در وضعیت صحی بهتر قرار دارند و در خانه‌های شان جای مناسب ندارند ایجاد شده است.
آقای فیروز در رابطه به کمک‌های نهادهای بین‌المللی برای مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان، وضاحت داده افزود: کمک‌های مالی که از سوی نهادهای بین‌المللی صورت می‌گیرد، بیشتر به موسسات تطبیق کننده بین‌المللی داده می‌شود و از طریق آن‌ها در کشور به مصرف می‌رسد.
بر بنیاد گفته‌های وزیر صحت، بانک جهانی مبلغ ۱۰۴ میلیون دالر تعهد نموده است که ۶۰ میلیون آن از طریق موسسات تطبیق کننده و متباقی آن برای چهار سال آینده است که باید در بخش‌های گوناگون به مصرف برسد و تاهنوز این پول پرداخت نشده است.
هم‌چنان فیروز علاوه نمود که بانک انکشافی آسیایی مبلغ ۴۰ میلیون دالر و اتحادیه اروپا بیشتر از ۱۰۰ میلیون دالر برای مباررزه با ویروس کرونا وعده داده‌اند که این پول‌ها نیز از طریق موسسات تطبیق کننده بین‌المللی به مصرف خواهد رسید و تاهنوز پرداخت نشده است.
بر علاوه، حکومت حدود ۱۵ میلیون دالر برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داده است که تاكنون مبلغ ۲ میلیون دالر برای تدارک مواد مصرفی و وقایوی به خاطر کنترول ویروس کرونا از تولید کنندگان داخلی، ۳ میلیون دالر برای تدارک مواد مصرفی و وقایوی از تولید کنندگان داخلی به ۳۴ ولایت کشور، ۵ میلیون دالر برای خریداری تجهیزات به شمول دستگاه‌های ونتلاتور از کشور آلمان، ۱٫۳ میلیون دالر برای خریداری تجهیزات به شفاخانه‌ها در ولایات، چهار صد هزار دالر برای خریداری ادویه و سه میلیون دالردیگر به گونه مستقیم به مستوفیت‌های ولایات ارسال شده است.
وزیر صحت عامه کشور از افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور ابراز نگرانی نموده و از مردم خواست تا برای جلوگیری از مبتلا شدن به این ویروس به توصیه‌های صحی توجه نمایند و از گشت و گذار در بیرون از منزل خودداری کنند.
در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ رویداد مثبت در کشور ثبت گردیده است که با این شمار، تعداد مبتلایان ویروس کرونا به ۹۳۳ تن رسیده است و از این میان ۱۱۶ تن شفایاب و ۳۰ تن فوت نموده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا