آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

کارخانه‌های تولید هرویین در کشور قاچاق مواد مخدر را آسان کرده است


گزارش‌ها در رابطه به قاچاق و ترافیک مواد مخدر در افغانستان حاکی از آن است که تاسیس کارخانه‌های تولید هرویین در این کشور باعث آسان شدن مراحل قاچاق مواد مخدر به بیرون شده است.
به گزارش خبرگزاری دید و به نقل از نیویارگ تایمز، گزارش‎ها از داخل افغانستان می‎رسانند که ۸۵ درصد مواد مخدر جهان در افغانستان کشت، پروسس و قاچاق می‎شود.
در بخشی از مقاله این روزنامه آمده است که طالبان دست‎کم ۶۰ درصد مصارف جنگی‎شان را از کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر به دست می‎آورند.
گفته شده که تاسیس کارخانه‎های پروسس تریاک در داخل افغانستان، قاچاق آن را آسان‎تر کرده و همچنان مخالفان مسلح دولت از این مدرک سود بیشتری به جیب می‎زنند.
از سویی هم، وزارت مبارزه با مواد مخدر در رابطه به افزایش کشت تریاک و تولید بیشتر مواد مخدر در سال روان، ابراز نگرانی می‌کند.
محمد حنیف دانشیار، سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر می‎گوید، کشت تریاک در سال جاری به تناسب سال گذشته رو به افزایش بوده است.
پیش از این، یک رسانه فرانسوی گزارش داده بود که مخالفان مسلح دولت، کنترول بیشتر کارخانه‎های تولید هرویین را در دست دارند و از این طریق، سالانه میلیون‎ها دالر سود می‎برند.
گفتنی است که کشت و قاچاق تریاک یکی از چالش‎های بزرگ در افغانستان است که تاکنون، حکومت موفق به نابودی آن نشده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا