آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

کارخانه تولید خشت و زغال سنگ در بدخشان به کار آغاز کرد

مسئولان محلی در ولایت بدخشان از سرمایه‌گذاری و آغاز فعالیت یک کارخانه بزرگ تولیدی خشت و زغال سنگ در این ولایت خبر می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، این کارخانه با هزینه بیش از صد هزار دالر امریکایی ساخته شده و می‌تواند برای ۴۰ نفر زمینه کار را فراهم کند.
نیک‌محمد نظری سخنگوی والی بدخشان با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری برای فراهم شدن زمینه کار در این ولایت، می‌گوید: این کارخانه جهت تولید خشت و زغال سنگ با هزینه بیش از صد هزار دالر امریکایی در ولایت بدخشان ساخته شده است.
در همین‌حال عبدالشکور قدردان مسئول این کارخانه گفت: این کارخانه بیش از صد هزار دالر امریکایی هزینه برداشته است و می‌تواند برای ۴۰نفر زمینه کار را فراهم کند.
آقای قدردان از دولت می‌خواهد به سرمایه‌گذاران داخلی توجه کند و همچنان در زمینه امنیت هرچه بیشتر تلاش کند تا توجه سرمایه‌گذاران داخلی را جلب کرده و باعث نشود که آنان سرمایه‌های خود را بیرون کشورشان سرمایه‌گذاری کنند.
این در حالی است که باشندگان ولایت بدخشان پیش از این از نبود کارخانه خشت معیاری و زغال سنگ شکایت کرده و گفته بودند، مجبور هستند خشت و زغال سنگ را از دیگر ولایت‌ها وارد کنند و این موضوع باعث می‌شود که هزینه گزافی را متقبل شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا