آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرزنانسیاست

کاردار سفارت امریکا برای افغانستان: از ارتقای حقوق زنان و دختران افغانستان پشتیبانی می‌کنیم

خبرگزاری دید: کاردار سفارت امریکا برای افغانستان می‌گوید، امریکا از برنامه‌هایی حمایت می‌کند که حقوق بشر به‌ ویژه حقوق زنان و دختران افغانستان را ترویج و ارتقا می‌دهد.


کرن دیکر امروز شنبه (۲ میزان) در رشته‌ توییتی نوشته است از این‌که رهبری مأموریت ایالات متحده برای افغانستان را به عهده دارد، افتخار می‌کند.
کرن دیکر افزوده است که او برای گفت‌وگو با نمایندگان و اتباع افغانستان آماده است و منتظر ایجاد روابط صادقانه و باز می‌باشد.
کاردار سفارت امریکا گفته است که این کشور با متحدان، شرکا و حامیان ذی‌نفع بین‌المللی خود برای حمایت از مردم افغانستان، پیشبرد منافع ایالات متحده و ترویج قوانین بین‌المللی به همکاری ادامه خواهد داد.
او علاوه کرده است که ایالات متحده بزرگ‌ترین اهداکننده‌ کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان به‌ شمار می‌رود و از ماه اگست سال ۲۰۲۱ تاکنون بیش از یک میلیارد دالر کمک فراهم کرده است.
وزارت امور خارجه امریکا به‌ تازگی نیز اعلام کرده است که این کشور نزدیک به ۳۲۷ میلیون دالر کمک بشردوستانه برای افغانستان اختصاص می‌دهد.
خانم دیکر که در حال حاضر مأموریت خود را از دوحه به‌ پیش می‌برد، نوشته است که حمایت متداوم قطر از مردم افغانستان، تحت چنین شرایط دشوار و چالش‌برانگیر برای او قابل تحسین است و این یک نشانه قوی از تعهد قطر در راستای صلح و ثبات در منطقه پنداشته می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا