آخرین اخبارافغانستان

از سوی هیئت ریاست‌جمهوری

کارکرد دو ساله شهرداری هرات بررسی می‌شود


هیئت ریاست جمهوری اسلامی افغانستان به هدف بررسی کارکرد دو ساله شهرداری هرات، روز گذشته(شنبه، ۲۰ جوزا)، وارد این ولایت شد.
جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات به خبرگزاری دید، گفت: این هیئت که ریاست آن بر عهده عبدالقیوم نظامی، رییس سارنوالی مبارزه با فساد اداری عسکری لوی سارنوالی است، در نظر دارد تا در مدت اقامت خود در ولایت هرات کارکرد دو ساله شهرداری هرات را به صورت همه‌جانبه بررسی کند.
وی افزود: تامین شفافیت و بررسی بی‌طرفانه و مستقلانه کارکرد شهرداری هرات، رسیده‌گی به شکایات و بررسی تخطی‌ها از جمله اولویت‌های کاری این هیئت است.
به گفته فرهاد، این هیئت با عبدالحق احمدی، رییس سارنوالی استیناف و سرپرست مقام ولایت دیدار کرده است.
آقای احمدی گفته است که تمام ادارات آماده هرگونه همکاری با این هیئت هستند.
عبدالقیوم نظامی، رییس هیئت می‌گوید:” امیدوار است این بررسی نتايج خوبی داشته باشد. او تاکید کرد که تمام اجراآت هیئت كاملاً بي‌طرفانه و مستقلانه خواهد بود.”
آقای نظامی تاکید دارد که توظیف چنین هیات‌هایی سبب افزایش باور مردم به نظام می‌شود و به حال جامعه و منافع ملی مفید است.
این هیئت خواستار همكاری تمام ادارات دولتی شده و از ادارات و مردم خواسته تا اطلاعات و معلومات مستند و موثق خود را در اختيار اين هیئت بگذارند.
این هیئت که متشکل از نمایند‌گان ادارات مختلف از جمله سارنوالی، امنیت ملی، وزارت مالیه ، شهرسازی، اداره عالی مبارزه با فساد اداری و کمیته مستقل و مشترک نظارت وارزیابی مبارزه علیه فساد اداری است، ملزم است تا نتیجه بررسی‌های خود را با مقام عالی ریاست‌جمهوری اسلامی افغانستان شریک سازد.
این در حالی‌ست که دو هفته قبل وظیفه فرهاد نیایش، شهردار قبلی هرات به حالت تعلیق درآمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا