آخرین اخبارافغانستان

کارگاه حق دسترسی به اطلاعات در غور برگزار شد

کارگاه سه روزه آموزشی حق دسترسی به اطلاعات از سوی پارلمان جوانان، در آمریت اصلاحات اداری ولایت غور برگزار شد که حدود ۵۰ تن به‌شمول خانم‌ها و آقایان، نماینده ولایت غور و فرماندهی پولیس و خبرنگاران، در آن اشتراک ورزیده بودند.
به گزارش خبرگزاری دید، این گارگاه آموزشی که توسط سه تن از ترینرها به پیش‌برده می‌شد، در آن قانون دسترسی به اطلاعات، قانون رسانه‌های همه‌گانی، جایگاه آزادی بیان، محدودیت‌های آزادی بیان از دیدگاه قانونی و هم چنان قانون جزا به‌گونه فشرده بحث صورت گرفت.
اشتراک کننده‌های این کارگاه آموزشی تاکید کردند که نظر به قوانین نافذه کشور بیشتر از گفته‌ها و بحث‌هایی که در صفحه‌های اجتماعی و شماری از رسانه‌ها صورت می‌گیرد نیاز به بررسی داشته و نباید جوانان و رسانه‌ها با استفاده از آزادی بیان، دست به عملکردهای فراقانونی بزنند.
به گفته آن‌ها، علت اصلی تحقیرها و توهین‌هایی که از صفحه‌های اجتماعی برای اشخاص و برخی از گروه‌ها صورت می‌گیرد ناشی از عدم آگاهی بوده و راه‌حل اصلی آن نیز تدویر کارگاهای آموزشی در بین جوانان می‌باشد.
این اشتراک کننده‌ها، با استقبال گرم‌شان از برگزاری این کارگاه آموزشی، از پارلمان جوانان خواستند تا برای آگاهی بیشتر از جوانان و شهروندان به تدویر بیشتر این نوع کارگاه‌ها بپردازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا