آخرین اخباراسلایدشوافغانستانگزارش

کارگوی زمینی افغانستان افتتاح شد

رسول شهزاد- کابل

خبرگزاری دید: مسئولان شرکت لوجستیکی مفید گروپ می‌گویند که خط زمینی حمل‌ونقل این شرکت افتتاح و آماده انتقال کالا‌های بازرگانان کشور به کشورهای آسیایی مرکزی، روسیه و ترکیه می‌باشد.

بخش زمینی حمل‌ونقل شرکت لوجستیکی مفید گروپ روز (یک‌شنبه، ۲۴ ثور) با حضور مسئولان اتاق‌های صنایع، معادن و تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان در کابل افتتاح شد.

خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان در این مراسم گفت که این شرکت کالاهای بازرگانان کشور را با هزینه کمتر به بیرون و از داخل به کشورهای بیرون با هزینه کمتر انتقال می‌دهد.

آقای الکوزی افزود که خط زمینی شرکت کارگو با امکانات بهتر آماده است تا کالا و اموال بازرگانان افغانستان را به کشورهای آسیای مرکزی، روسیه و ترکیه منتقل نماید.

به گفته الکوزی، این شرکت صدها کانتینر یخچالی دارد که برای انتقال کالاهای سریع‌الفاسد به بیرون از کشور، بسیار مفید می‌باشد.

الکوزی افزود که خط هوایی این شرکت توانایی انتقال کالاهای تجاری را به کشورهای اروپایی و امریکایی نیز دارد.

این در حالی است که خط هوایی حمل‌ونقل شرکت لوجستیکی مفید گروپ روز شنبه ۲۳ ثور در کابل افتتاح شد.

معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت که چنین سرمایه‌گذاری‌ها نیاز به حمایت دارد و این شرکت نیز باید انتقالات کالاهای تجاری را به صورت معیاری و بهای رقابتی انتقال دهد. او تاکید کرد که بهای حمل‌ونقل زمینی نباید انحصاری باشد.

از سویی هم شیر باز کمین‌زاده رییس هیئت مدیره اتاق صنایع و معادن افغانستان گفت که افغانستان کشور محاط به خشکه است و بدون چنین شرکت‌های حمل‌و‌نقل معیاری، صادرات افغانستان به مشکل مواجه می‌شود.

آقای کمین‌زاده افزود که صادرات کالاهای افغانستان به بیرون و واردات مواد خام برای تولیدات کشور، نیاز به شرکت‌های معیاری حمل‌ونقل دارد.

کمین‌زاده افتتاح خط زمینی شرکت لوجستیکی مفید گروپ را برای رشد صادرات، صنایع و معادن کشور نیاز اساسی عنوان کرده و افزود که هم اکنون بازرگانان کشور در بخش واردات در بنادر کشورهای بیرونی به دلیل نبود ترانسپورت و شرکت‌های حمل‌و‌نقل معیاری به مشکل مواجه است.

کمین‌زاده افزود که این شرکت لوجستیکی با افتتاح خط زمینی حمل‌ونقل خود می‌تواند برای بسیاری از جوانان کشور، اشتغال زایی نماید.

به گفته کمین‌زاده هم اکنون پارک‌های صنعتی کشور توانسته برای ۵ تا ۶ هزار نفر اشتغال ایجاد نماید.

از سوی دیگر کریم عارفی، یکی از بازرگان کشور در این مراسم گفت که این شرکت در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده است و روز گذشته خط هوایی حمل‌ونقل آن افتتاح شد.

او بیان داشت که این شرکت در کنار سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در زمینه زراعت نیز فعالیت دارد و برای بیش از ۲۰ هزار کشاورز در ولایت‌های مختلف افغانستان تخم‌های اصلاح‌شده بذری توزیع کرده است.

عارفی افزود که افتتاح خط هوایی و زمینی کارگو برای سکتور خصوصی و حکومت یک اقدام نیک در راستای رشد صادرات کشور می‌باشد.

او افزود که ترانسپورت زمینی این شرکت قبلاً نیز فعالیت داشت، اما امروز پس از افتتاح خط هوایی آن به گونه‌ای رسمی افتتاح می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا